Молитва в воскресенье глас

Содержание

Воскресные тропари и кондаки 8-ми гласов

Молитва в воскресенье глас

Ка́мени запеча́тану от иуде́й/ и во́ином стpегу́щим Пpечи́стое Те́ло Твое́,/ воскpе́сл еси́ тpидне́вный, Спа́се,/ да́pуяй ми́pови жи́знь./ Сего́ pа́ди Си́лы Небе́сныя вопия́ху Ти, Жизнода́вче:/ сла́ва Воскpесе́нию Твоему́, Хpисте́,/ сла́ва Ца́pствию Твоему́,// сла́ва смотpе́нию Твоему́, еди́не Человеколю́бче.

Богородичен

Гаврии́лу, веща́вшу Тебе́ Де́во, ра́дуйся,/ со гла́сом воплоща́шеся всех Влады́ка,/ в Тебе́, Святе́м Киво́те,/ я́коже рече́ пра́ведный Дави́д:/ яви́лася еси́ ши́ршая небе́с,/ поноси́вши Зижди́теля Твоего́./ Сла́ва все́льшемуся в Тя,/ сла́ва проше́дшему из Тебе́,// сла́ва свободи́вшему нас Рождество́м Твои́м.

Кондак

Воскре́сл еси́ я́ко Бог из гро́ба во сла́ве,/ и мир совоскреси́л еси́;/ и естество́ челове́ческое я́ко Бо́га воспева́ет Тя, и смерть исчезе́;/ Ада́м же лику́ет, Влады́ко;/ Е́ва ны́не от уз избавля́ема ра́дуется, зову́щи:// Ты еси́, И́же всем подая́, Христе́, воскресе́ние.

Тропарь

Егда́ снизше́л еси́ к сме́pти, Животе́ Безсме́pтный,/ тогда́ ад умеpтви́л еси́ блиста́нием Божества́:/ егда́ же и уме́pшия от пpеиспо́дних воскpеси́л еси́,/ вся Си́лы Небе́сныя взыва́ху:// Жизнода́вче, Хpисте́ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Богородичник – каноны Божией Матери на каждый день

Молитва в воскресенье глас
Глас 2ОглавлениеПонедельник

Ка́ко не диви́мся / Богому́жному Рождеству́ Твоему́, Пречестна́я, / искуше́ния бо му́жескаго не прие́мши, Всенепоро́чная, / родила́ бо еси́ без отца́ Сы́на пло́тию, / пре́жде век от Отца́ рожде́ннаго без ма́тере, / ника́коже претерпе́вшаго измене́ния, или́ смеше́ния, или́ разделе́ния, / но обою́ существу́ сво́йство це́ло сохра́ншаго. / Те́мже, Ма́ти Де́во Влады́чице, / Того́ моли́ спасти́ся душа́м, / правосла́вно Богоро́дицу испове́дающих Тя.

Слава и ныне, глас тойже:

Тя, хода́тайствовавшую спасе́ние ро́да на́шего, / воспева́ем, Богоро́дице Де́во: / пло́тию бо, от Тебе́ восприя́тою, Сын Твой и Бог наш, / Кресто́м восприи́м страсть, / изба́ви нас от тли я́ко Человеколю́бец.

Песнь 1

Ирмос:: Во́ды дре́вле, ма́нием Боже́ственным, во еди́но со́нмище совокупи́вый и раздели́вый мо́ре изра́ильтеским лю́дем, Сей Бог наш, препросла́влен есть: Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Великоимени́тая Еди́на, Пресвята́я Де́во Мари́е, херуви́м сла́внейшая Дави́дова дщи и добро́та Иа́ковля, Ма́ти Бо́га на́шего: возвели́чися зело́ сла́ва Твоя́, и мы вси Тя ве́рою сла́вим.

Пропе́ншаго Сло́вом не́бо я́ко ко́жу, Твои́ма рука́ма я́ко Челове́ка носи́ла еси́: Сего́ у́бо моли́ неизме́нно, Чи́стая, страсте́й безслове́сия ду́шу мою́ изба́вити, и от вся́кия ско́рби.

Слава: Яже пре́жде всех век, пронарече́нная Де́во, Царя́ сла́вы порфи́ра Пречи́стая: в ню́же обле́клся в после́дняя времена́, покры́ ко́жныя ри́зы Ада́ма пра́отца, и мене́ ны́не покры́й.

И ныне: Тлю творя́щий дре́вле грех ро́ду челове́ческому, Де́во, Христа́ ро́ждши, нестерпи́мый огнь изсуши́л еси́: те́мже страсте́й пото́ки души́ моея́ изсуши́ Твои́ми моли́твами.

Песнь 3

Ирмос: Иже от не су́щих вся приведы́й, Сло́вом созида́емая, соверша́емая Ду́хом, Вседержи́телю вы́шний, в лю́бви Твое́й утверди́ мене́.

Иже о́гненным влады́чеством Влады́ка и Госпо́дь Твой Сын нарече́ся, Чи́стая: те́мже изба́ви мя, Влады́чице, стра́стных рабо́т Твои́ми моли́твами.

От бу́ри плотски́х страсте́й изба́ви мя, раба́ Твоего́, ско́ро, Пречи́стая, Тишину́ ро́ждши спасе́ния и Исто́чник безстра́стия.

Слава: Све́та незаходи́маго свети́льник светоза́рен бы́вши, Пречи́стая, мир просвети́ла еси́: те́мже заря́ми Твои́ми души́ моея́ разори́ о́блак.

И ныне: Ме́ртва мя су́ща душе́ю, от мно́жества злых страсте́й, оживотвори́, Влады́чице, Яже ро́ждшая живода́вца Христа́ несказа́нно.

Песнь 4

Ирмос: Положи́л еси́ к нам тве́рдую люво́вь, Го́споди, Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны на смерть дал еси́. Те́мже Ти зове́м, благодаря́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Прии́де на мя плотска́го мудрова́ния брань, и пленя́ет мою́ ду́шу: но Иже всяк ум преиму́щий Мир ро́ждшая, Твой мир, Влады́чице, пода́ждь ми.

Ми́ро у́мное из чре́ва источи́ла еси́ ми́ру: те́мже от скверн страсте́й ду́шу мою́ свободи́, и да́ждь ми, Пречи́стая, безстра́стия ми́ро Твои́ми моли́твами.

Слава: Ста́мну Тя злату́ю, жи́зни Ма́нну носи́вшую, Богому́жнаго Христа́, я́ве ве́дый молю́: накорми́ ду́шу мою́, та́ющую гла́дом, и пото́ком напой Ду́ха.

И ны́не: Ева у́бо пре́жде неудержа́нно введе́ смерть: Ты же де́вством чи́стым и́стинную Жизнь ввела́ еси́. Те́мже сме́рти мя грехо́вныя изба́ви Твои́ми моли́твами.

Песнь 5

Ирмос: На земли́ неви́димый яви́лся еси́ и челове́ком во́лею сожи́л еси́, Непостижи́мый, и к Тебе́ у́тренююще, воспева́ем Тя, Человеколю́бче.

Избавле́ние нам быв Сын Твой, Де́во, вся от тли изба́ви: те́мже изба́ви мя плотска́го мудрова́ния и страсте́й настоя́ния.

Огне́м Твои́х моли́тв, Богоро́дице, стра́стных помышле́ний те́рние все попали́, Яже клеща́ у́гля, челове́ка очи́стившая.

Слава: Ты Бо́жия еси́ Юница41, нас ра́ди пожре́ннаго человеколю́бно, Боже́ственнаго Юнца́: Его́же Боже́ственною кро́вию се́рдце мое́ очи́сти.

И ныне: Кра́сную пре́жде стяжа́х доброде́телей оде́жду, ея́же совлеко́хся ле́ностию мое́ю: Ты же, Де́во, ны́не мя облецы́ в светле́йшу, Твои́ми моли́твами.

Песнь 6

Ирмос: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя, и исчеза́ет дух мой: но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, я́ко Петра́ мя, Упра́вителю, спаси́.

Поколеба́ли храм души́ моея́ зло́бы лю́тая кова́рства: но я́ко утверди́вшаго зе́млю на вода́х Христа́ ро́ждшая, Твои́ми моли́твами утверди́.

Разреши́ла еси́ долг земноро́дных, Би́сера многоце́ннаго ро́ждши. Те́мже разреши́, Пречи́стая, скоре́е плени́цы прегреше́ний мои́х, и страсте́й, и скорбе́й.

Слава: Даде́ ве́рным Тя прибе́жище и Боже́ственный покро́в, рожде́йся из ложе́сн Твои́х Бог преблаги́й. Те́мже, Пречи́стая, и мене́ покры́й Твои́ма дла́ньма и соблюди́.

И ныне: Волна́ми жития́ умовре́дно аз, окая́нный, ча́сто погружа́емь и рабо́тами вра́жиими всегда́ обурева́емь, ны́не зову́ Ти: Богоро́дице, помози́ ми.

Таже: Го́споди поми́луй, трижды. Слава, и ны́не

Седален, глас 3:

Боже́ственная была́ еси́ сень Сло́ва, Еди́на Пречи́стая Де́во Ма́ти, чистото́ю ангелы превозше́дшая: па́че всех бы́вша мя оскверне́на плотски́ми прегреше́нии, очи́сти моли́тв Твои́х Боже́ственными вода́ми, подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.

Песнь 7

Ирмос: Якоже дре́вле благочести́выя три о́троки ороси́л еси́ в пла́мени халде́йстем, све́тлым Божества́ огне́м и нас озари́, благослове́н еси́, взыва́ющий, Бо́же оте́ц на́ших.

Собо́ри лука́вых бесо́в обыдо́ша мя и плотсти́и со́нми страсте́й: но я́ко кре́пкаго во бране́х Христа́ ро́ждшая, изба́ви мя ча́стых печа́лей и лю́тых напада́ний.

Еди́ный херуви́мским существо́м непристу́пный и стра́шный а́нгельским чино́м, всели́ся в Тя, Чи́стая, и нас обнови́: Имже покажи́ мя, Влады́чице, стра́шна неви́димым враго́м.

Слава: Рай слове́сен, Де́во, Ты была́ еси́, прозя́бший Дре́во жи́зни: Его́же прича́щся, Ада́м сме́ртнаго плода́ изба́вися. Те́мже и мене́ ны́не услади́ и страсте́й изба́ви вкуше́ния.

И ныне: Ка́ла мя страсте́й теле́снаго изба́ви и искуше́ний бесо́вских, Яже Изба́вителя ро́ждшая челове́ком, вы́шняго Селе́ние и Храм освяще́н, Бо́га оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмос: Нестерпи́мому огню́ соедини́вшеся, Богоче́стия предстоя́ще ю́ноши, пла́менем же неврежде́ни, Боже́ственную песнь поя́ху: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся ве́ки.

Облаче све́та, свети́ла сотво́ршаго в ми́ре ве́лия, дневно́е же и нощно́е, вся́ко помраче́ние разори́, Твои́ми заря́ми, всех страсте́й и прегреше́ний мои́х: и покажи́ мя Сы́на све́та, Богороди́тельнице.

С Небесе́ соше́дшим Дожде́м во чре́во Твое́, Богоро́дице, ду́шу мою́ и се́рдце мое́ просвети́ и ороси́: и пла́мень угаси́ страсте́й и скорбе́й, да Тя сла́влю те́пле во вся ве́ки.

Слава: Неизглаго́ланно, Чи́стая, Прему́дрость Бо́жию, вся от не су́щих Небе́сное и земно́е естество́ совоку́пльшую, Ты родила́ еси́, Ея́же Сло́вом даждь ми му́дрость и ра́зум, я́ко да воспо́ю я́ве Боже́ственное Твое́ Рождество́.

И ныне: Ороси́тися, Влады́чице ми́ру, Твои́ми моли́твами души́ мое́й и те́лу, вопию́ и молю́ся: и боле́зней грехо́вных и страсте́й зло́бы изба́витися вско́ре: Ты бо еси́ всех челове́ков исцеле́ние.

Песнь 9

Ирмос: На Сина́йстей горе́ ви́дя Тя в купине́ Моисе́й, неопа́льно Огнь Божества́ заче́ншую во чре́ве: Дании́л же Тя ви́де го́ру несеко́мую: жезл прозя́бший, Иса́иа взыва́ше, от ко́рене Дави́дова.

Поста́в Христу́ боготка́н яви́лася еси́, от него́же оде́жду плоть Богонача́льнейшу Ду́ха проугото́ва: облецы́ у́бо мене́ во оде́жду целому́дрия, Чи́стая, Твои́ми моли́твами.

Мы́сленный виногра́де, израсти́вший нам Грозд Боже́ственный, от Него́же напая́емся водо́ю нетле́ния, источи́ моея́ души́ умиле́ние и вино́ очище́ния, Твои́ми мольба́ми.

Слава: Чи́стый и святы́й черто́же, и́мже естество́м Бог челове́ком уневе́сти естество́, молю́ Тя: совокупи́ мя Твоему́ Сы́ну и присво́й Боже́ственною жи́знию, Твои́ми мольба́ми.

И ныне: Па́жить тле́ния челове́ческаго существа́, нетле́ния Исто́чника Христа́ ро́ждши Де́во, претвори́ла еси́: умертви́ ми у́бо опаля́ющее и бу́рное стремле́ние страсте́й, Твои́ми мольба́ми.

Молитва ко Пресвятой Богородице

Ца­ри́це моя́ пребла­га́я, Наде́ждо моя́ Бо­го­ро́­ди­це, Прия́телище си́рых, и стра́нных Предста́тельнице, скорбя́щих Ра́досте, оби́димых Покрови́тельнице! Зри́ши мою́ беду́, зри́ши мою́ скорбь, помози́ ми я́ко не́мощну, окорми́ мя я́ко стра́нна. Оби́ду мою́ ве́си, разреши́ ту, я́ко во́лиши: я́ко не и́мам ины́я по́мощи ра́зве Тебе́, ни ины́я Предста́тельницы, ни бла­ги́я Уте́шительницы, то́кмо Тебе́, о Бо­гома́­ти; я́ко да сохрани́ши мя и покры́еши во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва Богородице в Воскресенье:

О, Всемилостивая Дево Богородице, Мати щедрот и человеколюбия, прелюбезная надеждо и упование мое! О, Мати пресладкаго, превожделеннаго и всяку любы превосходящаго Спасителя Иисуса Христа, Человеколюбца и Бога моего, свете помраченныя души моея! К Тебе аз, многогрешный и безнадежный, припадаю, Тебе моя, источниче милосердия, Дево Марие, яже бездну милосердия и пучину щедрот и человеколюбия рождшая; помилуй мя, помилуй мя, вопию Ти болезненно, помилуй мя, всего уязвленнаго, в лютыя разбойники впадшаго и от одежды, в нюже облече мя Отец, увы мне, обнаженнаго. Тем и лежу наг от всякаго благотворения, возсмердеша и согниша раны моя от лица безумия моего. Владычице моя Богородице, молю Тя смиренно, воззри на мя милостивым Твоим оком, и не возгнушайся мене, всего помраченнаго, всего оскверненнаго, всего в тине сластей и страстей погруженнаго, люте падшаго и возстати не могущаго. Умилосердися убо на мя, и даждь ми руку помощи, воздвигни мя из глубины греховныя, о радосте моя, избави мя от обышедших мя; просвети лице Твое на раба Твоего, спаси погибающаго, очисти оскверненнаго, возстави падшего люте: можеши бо вся, яко сущи Мати Бога Всемогущаго. Излей на мя елей милосердия Твоего и вино умиления точити ми подаждь: Тебе бо воистину едину надежду стяжах в животе моем; не отрини убо мене, к Тебе притекающаго, но виждь скорбь мою, Дево, и души желание, и сие приими и спаси мя, Ходатаице спасения моего. Аминь.

Источник: //xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/01_bogorodichnik_kniga/bogorodichnik/3-1.html

Тропари и кондаки воскресные: короткие молитвы, славящие Воскресение Христово — Философия

Молитва в воскресенье глас

Воскресные тропари – одни из древнейших христианских песнопений. Из их названия понятно, что с их помощью церковь воспевает событие, лежащее в основе Вселенской Церкви.

Сам по себе тропарь – это песнопение, раскрывающее суть того или иного праздника, которое коротко, но емко и завершенно дает верующим представление о нем.

Из названия понятно, что тропари Воскресения посвящены победе над смертью Иисуса Христа и содержат короткую молитву.

Например, тропарь воскресный 8 гласа восхваляет Спасителя, добровольно принявшего трехдневное погребение, и оканчивается прошением освободить всех молящихся от страданий.

Разделение воскресных тропарей по гласу

Поскольку Пасха Христова – самый главный христианский праздник, который воспоминается верующими еженедельно, воскресные тропари имеют свою особенность: они написаны в количестве восьми, и разделены на гласы.

В примитивном понимании глас – это разновидность мелодий, в совокупности представляющих собой тысячелетний фонд религиозной музыки.

Каждый тропарь имеет свою тематическую направленность – так, текст воскресного тропаря 7 гласа повествует об Иисусе, Крестом победившем смерть, иссушившем слезы мироносиц и повелевшем апостолам идти на проповедь, чтобы всему миру сообщить благую весть о Воскресении Христовом.

Воскресные тропари и кондаки: догматическая сокровищница Воскресения

Во время праздничного богослужения воскресные тропари восьми гласов занимают почетное место: хор поет их с особенной торжественностью, громко, тщательно и не торопясь пропевая слова, чтобы каждый, присутствующий в храме, смог проникнуться важностью момента.

Отдельное место среди тропарей Воскресения занимает Пасхальный тропарь: на протяжении всей Заутрени он исполняется огромное количество раз, и на Светлой Седмице является акцентом как церковной, так и домашней молитвы.

Читать православный текст воскресных тропарей и кондак, восьми гласов

Воскресные Тропари и Кондаки.

Глас 1-й:

Тропарь: Камени запечатану от иудей, / и воином стрегущим Пречистое Тело Твое, / воскресл еси тридневный, Спасе, / даруяй мирови жизнь. / Сего ради силы небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: / слава воскресению Твоему, Христе, / слава Царствию Твоему, // слава смотрению Твоему, Едине Человеколюбче.

Кондак: Воскресл еси, яко Бог, из гроба во славе, / и мир совоскресил еси, / и естество человеческое яко Бога воспевает Тя, / и смерть исчезе. / Адам же ликует, Владыко, / Ева, ныне от уз избавляема, радуется зовущи: / Ты еси, Иже всем подая, // Христе, воскресение.

Глас 2-й:

Тропарь: Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, / тогда ад умертвил еси блистанием Божества, / егда же и умершия от преисподних воскресил еси, / вся силы небесныя взываху: // Жизнодавче, Христе Боже наш, слава Тебе.

Кондак: Воскресл еси от гроба, Всесильне Спасе, / и ад, видев чудо, ужасеся, / и мертвии восташа. / Тварь видящи срадуется Тебе, / и Адам свеселится, // и мир, Спасе мой, воспевает Тя присно.

Глас 3-й:

Тропарь: Да веселятся небесная, / да радуются земная, / яко сотвори державу / мышцею Своею Господь, / попра смертию смерть, / Первенец мертвых бысть, / из чрева адова избави нас, // и подаде мирови велию милость.

Кондак: Воскресл еси днесь из гроба, Щедре, / и нас возвел еси от врат смертных. / Днесь Адам ликует, и радуется Ева, / вкупе же и пророцы с патриархи воспевают непрестанно // Божественную державу власти Твоея.

Глас 4-й:

Тропарь: Светлую воскресения проповедь / от Ангела уведевше Господни ученицы / и прадеднее осуждение отвергша, / апостолом хвалящася глаголаху: / испровержися смерть, / воскресе Христос Бог, // даруяй мирови велию милость.

Кондак: Спас и Избавитель мой, / из гроба, яко Бог, воскреси от уз земнородныя, / и врата адова сокруши / и, яко Владыка, // воскресе тридневен.

Глас 5-й:

Тропарь: Собезначальное Слово Отцу и Духови, / от Девы Рождшееся на спасение наше, / воспоим, вернии, и поклонимся, / яко благоволи Плотию взыти на Крест, / и смерть претерпети, / и воскресити умершия // славным Воскресением Своим.

Кондак: Ко аду, Спасе мой, сошел еси, / и врата сокрушивый, яко всесилен, / умерших, яко Создатель, воскресил еси, / и смерти жало сокрушил еси, / и Адам от клятвы избавлен бысть, Человеколюбче. / Темже вси зовем: // спаси нас, Господи.

Глас 6-й:

Тропарь: Ангельския силы на гробе Твоем, / и стрегущии омертвеша, / и стояше Мария во гробе, / ищущи Пречистаго Тела Твоего. / Пленил еси ад, не искусився от него, / сретил еси деву, даруяй живот. / Воскресый из мертвых, // Господи, слава Тебе.

Кондак: Живоначальною дланию / умершия от мрачных удолий / Жизнодавец воскресив, всех Христос Бог, / воскресение подаде человеческому роду: / есть бо всех Спаситель, // воскресение, и живот, и Бог всех.

Глас 7-й:

Тропарь: Разрушил еси Крестом Твоим смерть, / отверзл еси разбойнику рай, / мироносицам плач преложил еси, / и апостолом проповедати повелел еси, / яко воскресл еси, Христе Боже, // даруяй мирови велию милость.

Кондак: Не к тому держава смертная возможет держати человеки: / Христос бо сниде, сокрушая и разоряя силы ея. / Связуем бывает ад, / пророцы согласно радуются: / предста, глаголюще, Спас сущим в вере, // изыдите, вернии, в воскресение.

Глас 8-й:

Тропарь: С высоты снизшел еси, Благоутробне, / погребение приял еси тридневное, / да нас свободиши страстей, // Животе и воскресение наше, Господи, слава Тебе.

Кондак: Воскрес из гроба, умершия воздвигл еси, / и Адама воскресил еси, и Ева ликует во Твоем воскресении, / и мирстии концы торжествуют, // еже из мертвых Возстанием Твоим, Многомилостиве.

Источник: //filosofia.ru/tropari-i-kondaki-voskresnye-korotkie-molitvy-slavyashhie-voskresenie-xristovo/

Лазарева суббота | Храм Великомученика и целителя Пантелеимона

Молитва в воскресенье глас

С Лазаревой субботы церковные песнопения начинают вести верующих по стопам Господа. Времени Его земной жизни осталось менее недели. Час великого Исхода близок. «Общее воскресение прежде Твоея страсти уверяя, из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже…», – слышим мы пение праздничного тропаря.

«Воскрешение Лазаря – последнее великое чудо Христа, последний отблеск Славы Его перед ночью страстей. Евангелист Иоанн изображает это событие как очевидец, с поразительной, почти осязаемой достоверностью. Видишь буквально каждый штрих: робость учеников, их колебания и, наконец, решимость идти навстречу опасности.

Иисус с глазами, полными слез, у гробницы; сёстры, подавленные горем; смущение Марфы, отваленный камень и властный призыв, услышанный в иных мирах: «Выйди, Лазарь!» Безмолвная фигура в саване на пороге склепа… Тот, Кто вскоре Сам должен будет пройти через врата смерти, объявляет Себя ее победителем».

Воскрешение Лазаря. 1673. Никита Павловец

Христианское богословие рассматривает это чудо как зримый символ власти Христа над жизнью и смертью, как уверение учеников в своем Воскресении и будущем воскрешении мертвых.

Поэтому данному событию посвящена суббота шестой седмицы Великого поста (суббота Лазарева), перед праздником Входа Господня в Иерусалим (Вербным воскресеньем).

Ради точности следует заметить, что здесь богослужебное время не совпадает с историческим: воскрешение Лазаря произошло за месяц или два до Входа Господня в Иерусалим (см. Иоанн 11:54.)

Сам же «Лазарь Четверодневный», или «друг Божий», – это гостеприимный житель Вифании (предместья Иерусалима), брат Марфы и Марии, в доме которого останавливался Иисус Христос (Лука 10:38-41; Иоанн 12:1-2).

Его воскрешение из мертвых на четвертый день (отсюда прозвание), совершенное Христом в форме публичного мессианского «знамения», стало для иудейских властей, опасавшихся религиозных волнений, последним аргументом в пользу немедленной над Ним расправы (Иоанн 11:47-53).

Согласно церковному преданию, после воскрешения Лазарь прожил еще 30 лет и умер в сане епископа Китиона (о. Кипр). В конце IX в. его мощи перенесли в Константинополь. Память – 17/30 октября и в субботу Лазареву.

На утрене Лазаревой субботы звучат некоторые воскресные песнопения, прославляющие Воскресение Христово: это тропари «Ангельский собор удивися»,  песнь «Воскресение Христово видевше» и другие.

 А на литургии в эту субботу вместо «Святый Боже» поют «Во Христа крестившеся, во Христа облекостеся» — потому что в древности этот день вместе с Великой Субботой был преимущественно крестильным днем.

 И если в Великую Субботу в Византии крестили взрослых, то в Лазареву субботу — маленьких детей. Поэтому многие византийцы в этот день также отмечали день своего крещения.

Как истинный человек Иисус Христос пришел в Вифанию, где жил и умер Лазарь, и видя сестру умершего друга своего плачущую и пришедших с нею плачущих, Он возмутися Сам, прослезися, и как неведущий спросил: где положисте его? Так Господь предстал гробу Лазареву, «уверяя нам два существа Своя», говорит Церковь.

В последствии воскресший Лазарь станет епископом Китийским. Лазарю было в тридцать третьем году 30 лет. И после воскрешения еще 30 лет он прожил в Китионе на о.Кипр и умер примерно в 63 г. н.э., в возрасте 60 лет. Апостолы Павел и Варнава встретили его здесь во время своего прибытия в 45 году и рукоположили его в сан епископа Китийского.

И остальные 18 лет святой праведный Лазарь был пастырем христианской общины города (45 — 63 г.г. н.э.). После своей второй кончины он был погребен на месте, где ныне возвышается Византийский храм в его честь.

Святые мощи епископа Лазаря были обретены в Китии (о. Кипр). Они лежали в мраморном ковчеге, на котором было написано: «Лазарь Четверодневный, друг Христов». Византийский император Лев Мудрый (886-911) повелел в 898 году перенести мощи Лазаря в Константинополь и положить в храме во имя Праведного Лазаря.

Как известно, мощи Святого Лазаря впервые были обнаружены в 890 г. в его могиле в той маленькой церкви, которая существовала на месте нынешнего храма. На саркофаге была надпись «Лазарь, бывший мертвым четыре дня, Друг Христа».

Тогдашний император Византии Лев VI Мудрый (886-911), узнав об этом, приказал доставить Святую реликвию в Константинополь, столицу империи, а в Китион прислал деньги на на мастеров и строительство нового храма во имя Праведного Лазаря.

Само событие перевозки святых мощей из Китиона в Константинополь было увековечено Аретасом, епископом Кесарийским, в его двух известных речах, произнесенных по этому случаю.

В первой речи он хвалит прибытие святых мощей из Китиона в Константинополь, а во второй речи он описывает процессию организованную императором для перенесения мощей из Крисополиса в великий Кафедральный Собор Святой Софии.

Император Лев VI кроме храма, посвященного Святому Лазарю в Китионе, построил в Константинополе еще один храм, в честь того же святого.

Воскрешение Лазаря. Синай, монастырь Св. Екатерины, XII в.

В ЛАЗАРЕВУ СУББОТУ
Тропарь, глас 1

О́бщее воскресе́ние / пре́жде Твоея́ Стра́сти уверя́я, / из ме́ртвых воздви́гл еси́ Ла́заря, Христе́ Бо́же. / Те́мже и мы, я́ко о́троцы побе́ды зна́мения нося́ще, / Тебе́ победи́телю сме́рти вопие́м: / оса́нна в вы́шних, / благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне.

Кондак, глас 2.
Подобен: Вы́шних ища́:

Всех ра́дость Христо́с, / И́стина, Свет, Живо́т и ми́ра Воскресе́ние, / су́щим на земли́ яви́ся Свое́ю бла́гостию, / и бысть о́браз Воскресе́ния, / всем подая́ Боже́ственное оставле́ние.

Вместо Достойна, поем ирмос, глас 8:

Чи́стую сла́вно почти́м, лю́дие, Богоро́дицу, / огнь Божества́ прии́мшую во чре́ве неопа́льно, / пе́сньми велича́ем.

Молитва святому праведному Лазарю

О, зело предивный и изрядный друже Христов Святый Праведный Лазарю, Вифании похвало и всей вселенней превеликое удивление! Благословен дом твой, егоже Господь наш Иисус Христос во днех плоти Своея с любовию посещаше, видя веру и доброту души твоея и боголюбивых сестер твоих Марфы и Марии, зане ты возлюбил еси Его всем сердцем твоим, всею душею твоею, всею мыслию твоею и Тем до конца возлюблен был еси. Дивны тайны твоя, на тебе Божественным Другом Твоим и Господом нашим явленныя, яко изволися Ему прежде Креста Своего и Воскресения показати на тебе всему миру Славу Свою и сотворити тя предвозвестника пресветлаго Своего из мертвых тридневнаго Воскресения. Сего ради Той, яко Владыка живота и смерти, попусти тебе смертным сном уснути, и погребену быти, и даже до адовых глубин снити, идеже ты узрел еси сущия от века умершыя во множестве неисчетном адовыми узами содержимыя, и страшные страхи видел еси. И тамо, егда тело твое возсмердению смертному уже предадеся, по четырех днех ты услышал еси Божественный глас Друга твоего, на гроб твой пришедшаго: “Лазаре, гряди вон!” И по гласу сему ты абие из гроба возстал еси и тако Вифанию возвеселил еси и Марфины и Мариины слезы утолил еси, фарисеи же и книжники, в ожесточении сердец сущих устрашил еси. Утоли же, святый друже Христов, и наши слезы, грех ради наших проливаемии, оживотвори наши души и телеса, в возсмердении страстей и нечистот греховных сущии, воздвигни нас из гроба отчаяния и лютаго уныния, всех же нас избави от вечныя смерти, якоже и тебе Господь наш возстави от успения смертнаго. И умоли милостиваго Бога, да сподобит нас причастницы быти вечныя жизни, еюже и ты по трудех святительства на острове Критстем сам ныне наслаждаешися во обителех райских, прославляюще Всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва Лазареву Воскрешению

Господи Иисусе Христе, Боже, Спасителю наш, Неисчерпаемая бездно милости, щедрот и любве, смерти и греха не сотворивый, и еще в раи определивый прародителем нашим вечныя и святыя и блаженныя жизни причастницы быти! Егда же по действу диаволю, человекоубийцы искони, едином человеком грех в мир вниде и грехом смерть, тогда по неизреченному человеколюбию Твоему Ты определил еси Крестом и Воскресением Своим свободити согрешившия люди Твои от пропасти адовы и смерти вечныя. И егда прииде исполнение времен, Ты снисшел еси во днех плоти Своея, яко Пастырь Добрый, на взыскание заблудших овец Твоих, и прежде Креста Своего и вольныя страсти в Вифанию пришед, Ты единым словом Лазаря, друга Твоею, умерша и погребенна, воззвав от ада, из мертвых воскресил еси. И тако велиим сим и страшным чудом прежде живоносныя смерти Твоея смертную державу потрясл еси, предвозвещая четверодневнаго возстанием скорое Твое, Живодавче Христе, тридневное из мертвых Воскресение, нас всех уверил еси, яко хощеши темнообразное адское царство крепостию Своею сокрушити и общее Воскресение всех явити, показуя Лазаря, яко пакибытия нашего предначатие спасительное. Сего ради и мы недостойнии с Марфой и Марией ныне да ликуем светло и с Вифанией да торжествуем, безмерное Твое снисхождение ныне празднующе и прослезением Твоим над Лазарем будущее утоление слез и смерти умерщвление радостно предначинающе. Сподоби же и всем нам душами чистыми и нескверными умы, кротким же сердцем и смиренным нравом, с Вифаниею Тебе, кроткаго Владыку, прияти, и лукаваго гордыню сокрушити, и отверсти входы сердец наших, да с верою, якоже Мария, помажем миром любве пречистии нози Твои, и со всеусердием многим, яко же Марфа, послужим Тебе, вкушающе Пречистое Тело и Самую Честную Кровь Твою на таинственной Вечери Твоей, на нейже облязи с нами и источи нам многоценое молитвы миро, и слезы покаяния, и благоухание целомудрия и чистоты, да тако благоукрашеннии и просвещеннии, услышим глашение Твое: “Се стою при дверех и толку”, и по гласу Твоему да отверзем двери сердца и обитель сотворим Тебе, выну служаще Тебе и прославляюще Тя со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Лазарь Четверодневный, друг Божий, епископ Китийский »

Источник: //www.torirem.ru/lazareva-subbota.html

Воскресная молитва

Молитва в воскресенье глас

Воскресение считается днем Божьим. Поэтому в этот день рекомендуется читать специальные молитвы. По смыслу они всегда связаны с прошением удачи и получения Божьего благословения на будущее. Церковь связывает воскресенье с днем Воскресения Господнего.

Как читать данную молитву

Но каких-либо жестких правил к чтению молитв в этот день не существует. Также не обязательно нужно для молитв в воскресенье посещать храм. Когда нет возможности пойти в церковь на службу, то можно молиться дома.

Нужно помнить, что Господь вездесущ и услышит молитвы верующего человека везде. Главное, чтобы моление исходило с глубины души, и слова молитвы произносились искренне и с чистыми помыслами. Обязательной воскресной молитвой считается «Да Воскреснет Бог».

Она известна также под названием «Молитва Честному Кресту Господню»

Когда принято использовать воскресную молитву?

В воскресной молитве человек выражает глубокую веру в то, что крестное знамение поможет защититься от бесов. В связи с этим данное обращение к Богу нужно использовать в трудных жизненных ситуациях. Особенно молитва будет эффективной, если имеется подозрение в том, что неприятности в вашей жизни связаны с вмешательством сторонних сил.

Кроме того, воскресная молитва станет настоящей помощью в жизненной ситуации, когда в душу закрадываются греховные искушения. Она позволит избавиться от нечистых помыслов, за которые впоследствии придется расплачиваться.

Цель воскресной молитвы упросить Господа оказать защиту от самого Дьявола. Она очень действенная, если молитвенные слова звучат искренне из глубины души.

Молитвенное обращение можно использовать в любых критических ситуациях, которые несут угрозу для жизни верующего.

Текст полной молитвы «Да воскреснет Бог»

Считается, что лучше читать воскресную молитву в оригинале на старославянском языке. Но для этого нужно не просто заучить молитвенное обращение, но и полностью осознать текст молитвы. Очень важно каждое слово произносить с пониманием.

Если по какой-либо причине у вас не получается это сделать, то можно молится на русском языке, в этом случае молитва звучит так:

«Да воскреснет Господь, и все его враги рассеются, убегут все ненавидящие Его. Все Бесы исчезнут подобно дыму, подобно тому, как плавится воск от огня. Перед любящими Бога и экзаменующимися крестным знамением погибнут все дьявольские силы.

В радости и надежде все верующие восклицают: Радуйся, Чтимый и Животворящий Крест Господний, ты силою на тебе распятого Господа нашего любимого Иисуса Христа прогоняешь нечисть всякую. Сам Великий Господь наш Иисус Христос сошел в ад и изничтожил дьявольскую силу и даровал нам Тебя, Честный Крест, который поможет отогнать от нас всякого врага.

О, Чтимый и Животворящий Крест Господний, помоги мне верующему и молящемуся, помоги мне со Святою Богородицею и со всеми небесными святыми. Аминь».

Очень востребованной является и краткий вариант молитвы. Такое обращение можно использовать в любое время, когда вы чувствуете опасность извне. Очень важно проговаривать короткое молитвенное обращение в уединенном месте, полностью сосредоточившись на его словах.

Короткий вариант молитвы звучит следующим образом:

«Огради меня, Господи, верующего и любящего Тебя, силою всемогущего Животворящего Креста Твоего. Сохрани и сбереги имя мое доброе от влияния нечисти всякой и зла всякого».

Воскресная молитва является способом спасения человеческой души. Каждый верующий знает, что душу разрушают греховные поступки и отсутствие раскаяния. Причем источником греха может любая дьявольская сила или темная сущность. Молитва поможет бороться со злом, и всем что с ним связано.

В молитвенных словах содержится просьба о том, что чтобы Бог защитил молящегося от врагов, ненавидящих его.

В молитве содержится прославление Бога, кроме того в тексте славится сам подвиг Иисуса Христа, который был распят на Кресте, победил самого дьявола и взял на себя грехи всех живущих на земле.

Молитвенное обращение наполнено надеждой на спасение и счастье в земной жизни, а также верой в вечную жизнь после смерти.

В чем суть молитвы «Да воскреснет Бог», как ее трактовать

Основной смысл данной молитвы заключается в том, что в ней прославляется подвиг Иисуса Христа. В воскресном молитвенном обращении акцентируется внимание, что Сын Божий отдал жизнь за все человечество.

Распятый на кресте, Иисус Христос победил самого дьявола и получил в Царстве Небесном вечную жизнь. Этим поступком он дал знать живущим на земле, что и у них есть надежда на спасение. Своим воскресением Сын Божий доказал, что смерть не должна страшить человека.

Но для того, чтобы обрести вечную жизнь нужно вести праведный образ жизни.

Обращение к Животворящему Кресту нельзя сравнивать с идолопоклонничеством. Это заблуждение. В данной молитве образ креста связан с библейской метафорой. Обращение к Кресту неразрывно связано с именем самого Господа. Иисус Христос победил смерть, воскрес и получил бессмертие на небесах.

В данной молитве ярко выражена просьба о том, чтобы получить защиту от Бога для всех смертных людей от дьявольских сил с помощью Животворящего Креста. Именно поэтому очень часто данное молитвенное обращение часто называют защитным.

Воскресная молитва Иисусу Христу и Пресвятой Богородице

В воскресенье также читаются и другие молитвы.

Иисусу Христу

Очень действенным молитвенным обращением является молитва к Иисусу Христу.

В переводе она звучит следующим образом:

«Отче наш, ты на небесах! Пусть святым будет имя Твое; пусть наступит царство Твое; пусть всегда свершиться воля Твоя, главенствуй на земле и на небесах. Дай нам хлеб на день наступивший; дай прощения за долги наши, чтобы и мы простили их тем, кто нам должен; спаси нас от всякого греховного искушения, избавь нас от соблазнов лукавого. Прошу Тебя спаси меня, Господь.

Я Твое создание, прошу защиты души и тела своего от всякого мучения, которое случилось в прошедшем, имеется в настоящем или случится в будущем. Даруй мне мир и здоровье, прояви свою милость ко мне. Прошу о защите Святую Богородицу и всех небесных апостолов и Святых. Даруй, Твоему созданию, спокойствие душевное и хорошее самочувствие.

Сделай так своим милосердием, чтобы не превратился я в раба греха, чтобы не постиг я страх в этой жизни, не познал смятения во имя Иисуса Христа, Божьего Сына и нашего Господа.

Он является истинным Господом нашим и царствует на небесах в единении со Святым Духом во веки веков! Да случится так! Да будет со мною мир Божий всегда! Даруй мне веру истинную в мир царственный небесный, который Ты, Господи, открыл Своим ученикам. Пусть Ты будешь всегда в сердце моем. Господи стань между мною и моими видимыми и невидимыми недругам.

А случится так! Призываю тебя, Господи, в мир свой, утешь и сбереги мою душу. Да случится так! Сын Божий, родившийся от Святой Девы Марии, на Кресте распятый спас мир людской от грехов. Прошу, Господи, сжалится над моим телом и душой. Да случится так».

Очень действенными в воскресенье являются молитвы к Пресвятой Богородице.

Сильной воскресной молитвой, защищающее от врагов и бед, считается следующее молитвенное обращение:

«Будь мое молитвенное обращение крепким и лепким. Слова пусть будут крепче камня и булата, крепче ножа острого. Во имя Отца и Сына и Святого Духа. Аминь. Господи Всевышний, помилуй меня, Раба грешного, помилуй, Боже Всемогущий и благословенный Ангел мой Хранитель. На святом престоле молилась Богородица Дева Мария. Пришел к Ней сам Иисус Христос.

Сказала Пресвятая Богородица, что сон вещий видала. Снилось ей, как Иисуса Христа распинали, кровь святую Сына Божьего проливали, гвоздями руки-ноги к кресту прибивали, венок терновый на голову надевали. Кто эту воскресную молитву использует, того Всевышний Господь спасет от огня и от пламени, от воды и от лютого зверя, а также от любого зла. Аминь».

Обращаясь в воскресный день с молитвой к Иисусу Христу и Пресвятой богородице, верующие всегда просят о спасении души. Воскресные молитвы всегда носят очищающий характер.

Поэтому нужно покаяться в своих грехах ведомых и неведомых и попросить защитить от всяких бесовских искушений. Кроме того, если в душе присутствует безысходность, то можно конкретизировать свои проблемы и выразить в молитве конкретные просьбы.

Если молитвенные слова будут звучать из глубины души, то верующий обязательно будет услышан.

Слушать воскресную православную молитву

Источник: //psy-magic.org/molitvy/834-voskresnaya-molitva.html

Молитвы, читаемые в воскресенье

Молитва в воскресенье глас

Господь, сотворивший небо и землю за 6 дней, провозгласил седьмой день днем покоя. Иисус, воскресший в воскресенье, сделал этот день святым и свободным от суеты, для поклонения, молитв, посещения храмовых богослужений.

Молитвы, читаемые в воскресенье — воззвания к Создателю и святым, в которых живет надежда на Божью благодать, помощь и ведение в будущие дни. День покоя и свободы от суеты является временем моления о даровании помощи Всевышнего на наступающий новый день, неделю, год.

Правила чтения молитв в воскресенье утром

Православная Церковь не устанавливает жестких требований к воскресным молитвенным текстам и правилам поведения при этом. Приходит святое воскресенье, молитва открывает двери благодати и Божьей помощи.

Воскресная молитва является способом спасения человеческой души

Молитвенное правило читается ежедневно, воцерковленные христиане каждое воскресенье посещают богослужения, слушая там проповеди.

Утренние молитвы в воскресенье можно читать и дома, если нет возможности пойти в церковь. Вездесущий Творец слышит и видит сердце человека всегда и везде.

Выходной воскресный день является временем особых искушений, молитва в этот день направлена на избавление от страстей нечистых, цена которых очень велика. Основной воскресной молитвой является «Да воскреснет Бог», известная под еще одним названием «Молитва Честному Кресту Господню».

Основная молитва воскресенья

Христиане, практикующие регулярное чтение воскресного воззвания к Господу, утверждают, что чтение ее на старославянском языке дарует особые ощущения святости и приближения к Творцу.

Не каждый человек владеет даром чтения на старославянском языке, поэтому осознание каждого слова священного текста на русском также дарует особые ощущения благодати и крепкой веры в помощь Господню.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да прийдет Царствие Твое, да будет воля Твоя, Яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукавого.

Даждь мне Господи по благости Твоей, мир и здоровье и яви Свою милость мне, Твоему созданию, чрез посредство всеблаженной Девы Марии, Твоих апостолов: Петра, Павла, и Андрея, и всех святых.

Дай мне, Твоему созданию, мир и здоровье на всю жизнь и дабы я с помощью Твоего милосердия никогда не сделался бы рабом греха, а также не познал бы страху и не пришел бы в смятение, во имя Иисуса Христа, Сына Своего, нашего Господа, Который, будучи Богом, живет и царствует в единении с Святым Духом во веки веков! Да будет так! Да будет мир Господа всегда со мною! Да будет так! Да прибудет мир небесный, который ты Господи, дал Своим ученикам, всегда твердо в сердце моем, и да пребудешь Ты всегда между мною и моими видимыми и невидимыми врагами. Да будет так! Да пребудет мир Господа, Его лик, Его тело, Его кровь во мне в помощь, утешит и охранит меня, Твое создание ( имя ), как для души, так и для тела. Да будет так! Агнец Господень, который удостоил родиться от Девы Марии, Который , будучи на кресте, омыл мир от его грехов — сжалься над моей душой и моим телом. Христос, Агнец Божий, закланный для спасения мира, смилуйся над моей душой и моим телом. Агнец Божий, чрез Которого спасены все верующие, даруй мне Твой мир и да пребудет он всегда, как в этой жизни, так и в будущей. Да будет так! Аминь.Важно! «Да воскреснет Бог!» — не просто слова, а утверждения с верой о защите от врагов и болезней под покровом Творца.
Здесь же звучит хвала Всевышнему Богу, прославляется неоценимая жертва Иисуса Христа, который пошел на крест за твои и мои грехи, чтобы даровать открытые Небеса тем, кто признает Его Спасителем.

Молитвенники верят не только в помощь на земле, но и на небе. Победивший дьявола Христос даровал всем живущим на земле надежду на спасение при условии праведного образа жизни.

Цель воскресной молитвы — упросить Господа оказать защиту от искушений

Животворящий крест нельзя сравнивать с мертвым идолопоклонством, ибо воскресший Спаситель дарует вечную жизнь, и воскресная молитва является защитной.

Кратко воскресное воззвание звучит так: «Поставь ограду Свою, Господи, и силой Честного и Животворящего Креста твоего сохрани нас от всякого зла».

Воскресная молитва к архангелу Варахиилу

Архангел Варахиил является ангелом — хранителем последнего дня недели, о нем мало известно в христианском мире. Первые упоминания о воскресном ангеле были найдены в Иудейских книгах, которые отнесены к неканоническим изданиям, апокрифам, написанным во время до новой эры.

Первое признание Архангел Варахиил получил в католицизме во второй половине второго тысячелетия, с того времени христиане молятся покровителю воскресенья, прося о совершении благих дней.

О, великий архистратиже Божий архангеле Варахииле! Предстоя Престолу Божию и оттоле принося благословение Божие в домы верных рабов Божиих, испроси у Господа Бога милосердия и благословения на домы наша, да благословит Господь Бог и нас от Сиона и от Горы Святыя Своея и умножит изобилие плодов земных и подаст нам здравие и спасение и во всем благое поспешение, на врагов победу и одоление и сохранит нас на многия лета, да единодушно славим Бога Отца и Сына и Святого Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Варахиил является покровителем семейного счастья, розы на его груди — вознаграждение за труды. Особую благодать от воскресного ангела-хранителя получают христиане, помогающие бедным и нищим, раздающие пожертвования.

Воскресенье заканчивается вечерней молитвой архангелу Михаилу, покровителю понедельника.

Молитва Богородице, читаемая в воскресенье

Май 13, 2019 12:51Администратор

Источник: //molitva-info.ru/molitvoslov/molitvy-chitaemye-v-voskresene.html

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.