Молитва муч флора и лавру

Икона Флор и Лавр

Молитва муч флора и лавру

Икона святых великомучеников Флора и Лавра олицетворяет собой заступничество домашнего очага, семейного счастья и материального благополучия. Святой лик вмещает в себя чудесную иконописную историю, полностью раскрывающую всю картину их праведной жизни.

В народе безгрешных угодников Божьих Флора и Лавра считали небесными заступниками всех людей, чья работа так или иначе была связана с разведением лошадей.

Раньше христианский образ присутствовал в каждом доме, но со времи прекращения активного ведения сельского хозяйства память об Флоре и Лавре стала понемногу ослабевать.

Однако святые мученики зарекомендовали себя не только, как заступники всадников, конюхов и крестьян, их праведная жизнь вошла в историю становления христианской религии.

История Иконы Флор и Лавр

Священномученики Флор и Лавр жили в Византии, и являлись друг для друга братьями по крови. У них было схожее мировоззрение, они оба веровали в Господа и соблюдали все церковные устои. По профессии своей они являлись каменотесами, и учились ремеслу своему у православных верующих Прокола и Максима, которые и привили им любовь к Богу и веру в Христа.

Святые Флор и Лавр работали над сооружением храма для язычников, свои деньги отдавали неимущим, а сами предавались молитвам и постились. Как-то раз, небольшой камешек сорвался с крыши и ранил роговицу глаза сына Мамертина, одного из местных языческих жрецов.

Отец сильно разозлился, но братья, ныне святые, дали ему обещание, что помогут исцелить мальчика. Они полностью взяли раненого мальчика на свое попечение, приобщая к вере в Христе. Исцеление пришло, как только молодой юноша уверовал в истинного Бога.

Отец его, Мамертин не остался равнодушным и сам принял Господа, отказавшись от идолопоклонения.

Когда церковь была построена, Флор и Лавр собрали всех православных, разрушили всех идолов, воздвигнув крест, как символ христианства, возле церкви. Такая самодозволенность повергла местного правителя в ярость, его мысли очернились.

В ту же минуту он отдал приказ бросить в огонь Мамертина, с новообращенным сыном его и несколько сотен православных верующих. А для Флора и Лавра была уготована ужасная учесть. В то время, как подвижников веры предали огню, братьев захоронили заживо, бросив в огромную яму.

Не дрогнув, святые приняли смерть, как дар, отдав жизни за Сына Божьего Иисуса Христа.

Спустя много лет, мощи Святых Братьев были раскопаны и перемещены в столицу Византии. После обретения нетленных мощей прекратились нападки на скот, поэтому Флор и Лавр являются заступниками домашнего скота, в особенности лошадей.

Где сейчас находится лик святых

Иконописный сюжет, который открывается нам на святом образе Флора и Лавра можно встретить во многих церквях России и за рубежом. Пред ней молятся о защите домашнего быта, сохранении скота и материальных благах. Многие христиане почитают данную икону и хранят ее у себя дома, в качестве оберега.

День памяти Иконы

Раньше 31 августа (18 августа по старому стилю) люди отмечали всеми почитаемый праздник, получивший в народе горячую любовь и известность. В это время люди праздновали день памяти Флора и Лавра, которые прославлены были как заступники лошадей и скота. В это время все лошади освобождались от работы, их купали в озерах, а после в гриву заплетали атласные ленты.

В чем теперь помогает Икона Флор и Лавр

Икона великомучеников Флора и Лавра оберегает дом от врагов, ссор и напастей. Святые также помогают в поиске высокооплачиваемой работы и обретении материального достатка. Они сохраняют не только семейное благополучие, но и защищают домашний скот. Пред иконой православные люди молятся о разном. Мученики призваны для того, чтобы сберечь личное счастье, оградив от злых и лукавых людей.

Описание Иконы

На иконах традиционно изображены братья Флор и Лавр, обычно в окружении скота. Также на иконах, рядом с мучениками иконописцы изображают ангелов.

Большинство икон написаны в духе русской традиционной сказки, чтобы подчеркнуть народный дух братьев.

На некоторых иконах мы можем увидеть Флора и Лавра верхом на конях, так как именно для лошадей в большей степени братья являются покровителями.

Молитва перед святым образом 

«Великие мученики Флор и Лавр, укрыты под землей были, но вознесены на небеса Божие. Почтим память вашу в молитвах. Услышьте нас и не оставьте без внимания.

В молитвах своих просим у Вас защиту домов наших от врагов и нечестии всякой, избавьте нас в нужде в пище, воде и благ всех материальных. Да будет мир в стране нашей и на земле всей. Уберегите скот наш от болезней и смертей. Избавьте от злости, лжи и страданий.

Лишь Вам молимся, о, Святые Братия Флор и Лавр! Да воспеты и прославлены Вы будете нами во веки веков! Аминь!»

Православная вера возрождается, со времен гонения и истребления христианского народа. Именно когда культура вероисповедания набирает свою актуальность, значимость и почтение в жизни каждого верующего человека, силу обретают и иконы.

Пусть святой лик братьев Флора и Лавра станет личным заступником вашего семейного благополучия. Приобретите для себя данную икону и молитесь к помощи святых мучеников, покуда счастье не вернется в дом ваш. Мы желаем вам крепкой веры.

Будьте счастливы и не забывайте нажимать на кнопки и

Икона «Одигитрия», почитаемая как чудотворная, известна на Руси с древних времен. Православные христиане особенно ценят …

Матрона Московская — одна из любимых и почитаемых православными верующими святых. С самого рождения она …

Икона Господа Вседержителя является одним из важнейших символов у православных верующих. Знаменитый образ Иисуса Христа …

В православии есть множество икон, но некоторые почитаются верующими особенно сильно. Одной из таких икон …

Источник: https://dailyhoro.ru/article/ikona-flor-i-lavr/

Святые мученики Флор и Лавр

Молитва муч флора и лавру

О жизни двух братьев известно крайне мало. Но память о них живет в церковных традициях уже много веков, а люди не перестают молиться святым и просить уберечь свой скот от любых напастей.

Житие и христианское воспитание

Флор и Лавр приходились друг другу родными братьями. Жили во II веке на византийских землях, позже переселились в Иллирию, территорию которой занимала в наше время Югославия до своего распада. Братья обучились каменотесному ремеслу у двух христиан — Прокла и Максима. От них же юноши переняли и веру в Христа Спасителя. Они вели богоугодную жизнь, молились и держали пост.

Святые мученики Флор и Лавр

За веру Флор и Лавр приняли впоследствии мученическую смерть.

  • На родине будущие святые прослыли искусными мастерами строительного дела. Их отправили на постройку языческого храма в соседней области, как лучших каменотесов в Иллирии. Прибыв на место, братья приступили к работе. Всю плату за свой труд, они раздавали беднякам и проповедовали веру во Христа. Им удалось многих обратить в христианство, даже языческого жреца с его сыном.
  • Этому предшествовал один несчастный случай. Как-то во время работы к Флору и Лавру подошел сын жреца. Внезапно от камня откололся кусок и отскочил прямо в глаз стоящему рядом парню, выбив его. На крики прибежал отец и, увидев своего сына с окровавленным лицом и обезображенным глазом, хотел было избить работников. Но находившиеся при этом другие ремесленники, заверили Мемертина, что братья ни в чем не виноваты. Флор и Лавр пообещали, что глаз юноши будет исцелен. Они оставили его у себя на ночь и стали учить вере Христовой.
  • Святые сказали сыну жреца, что если он искренне уверует в Господа, то получит исцеление своего увечья. На это молодой человек ответил, что он поверит в Христа, если глаз станет прежним. Ведь более надлежит верить в Того, кто исцеляет больных, а не в богов, которые не только не исцеляют, но и калечат здоровых. Затем он поведал Флору и Лавру историю об одном жреце по имени Ерм. Когда Ерма должны были посвятить в сан жреца, по обряду, на его голову нужно было опустить руку идола Зевса. Подвижная рука, удерживаемая на цепях, опускалась на голову человека, тем самым он возводился в жреческий статус. Но, по какой-то причине, один из держателей цепи случайно выпустил ее. Рука статуи ободрала лицо Ерма, и с каждым днем ему становилось все хуже. И никто из богов ему не помог.

Со слезами святые стали просить Всевышнего исцелить глаз юноши. После молитвы они осенили его крестным знамением, и глаз зажил, став абсолютно здоровым, как и раньше. После такого чуда в Иисуса Христа уверовал не только исцеленный парень, но и отец его Мемертин.

Строительство храма вскоре было окончено, но Флор и Лавр не собирались оставлять его для обитания бесов. Сооружение было освящено, в его восточном крыле установили честной крест. Братья созвали порядка трех сотен христиан и с ними провели всенощное бдение, славя Христа Бога. В это время храм наполнился ярким небесным сиянием.

Страдание святых мучеников Флора и Лавра

После окончания молитв все отправились к хранилищу со статуями идолов и выволокли их на улицу, разбив на мелкие куски. Когда весть об этом дошла до начальника, всех участвующих в случившемся приговорили к смерти через сожжение.

Флора и Лавра отправили в Иллирию к правителю Ликиону. Он обстоятельно расспросил братьев обо всем, но когда узнал о том, что они христиане и ни за что не откажутся от своей веры, велел бросить их в колодец и засыпать землей. Так приняли мученический венец эти святые.

Важно! Спустя много лет мощи Флора и Лавра были обретены, а потом доставлены в Константинополь. Им была дарована великая целительная сила.

Есть сведения, что около 1200 года их видел русский паломник Антоний из Новгорода, а через сто лет главы священномучеников видел Стефан Новгородец в обители Вседержителя.

Дни памяти и почитание

18 августа (31 августа по ст. ст.) — день памяти святых мучеников Флора и Лавра. Оба святых почитаются как в Православии, так и в Католичестве.

Житийная икона святых Флора и Лавра

Святые на Руси считаются покровителями лошадей и скота. По преданию, сохранившемуся на Новгородской земле, после обретения мощей Лавра и Флора прекратился падеж скотины. С тех пор братьев и стали чтить, как небесных защитников домашних животных, в особенности — лошадей.

Исследователи допускают, что этот обычай пришел на русские земли с Балканского региона, родины святых. Там сложилось предание о том, что сам архангел Михаил обучил братьев мастерству управления лошадьми.

В дореволюционной России 31 августа считалось традиционно лошадиным праздником. Люди пригоняли своих коней к церкви, украшали их гривы красивыми лентами, наряжали в сбрую с бубенцами. Священник окроплял скот святой водой после молебна святым. Иконы мучеников очень часто можно было встретить в крестьянских избах.

Чудо о Флоре и Лавре

Этот иконописный сюжет неизвестен у других православных народов. Идеей для написания данного образа, вероятно, послужило одно из народных преданий.

Икона «Чудо о Флоре и Лавре», Третьяковская галерея

Флор и Лавр явились пастуху, который потерял лошадей, и помогли отыскать пропажу. На образе присутствует архангел Михаил в полный рост на горе.

Позади — золотой фон. Сбоку — справа и слева вполоборота нарисованы Флор и Лавр, принимающие из рук Михаила поводья из упряжки двух лошадей. Черный и белый конь с нарядными седлами изображены чуть ниже.

Новые чудеса святых мучеников

На православные порталы от верующих часто приходят истории о чудесах, которые совершались по молитвам к Господу и святым его. Есть среди них рассказы и том, как святые Флор и Лавр помогли домашним животным своих владельцев вернутся домой или оправиться от хвори.

Одна воцерковленная женщина написала о своем коте, который стал ей очень дорог после смерти супруга. По дороге к ветеринару он сбежал и пропал на две недели. Придя на исповедь в храм, женщина со слезами рассказала о случившемся батюшке, на что получила ответ — молиться святым Флору и Лавру. Так она и поступила.

Параллельно решили с дочерью развесить по городу объявления о пропавшем любимце. В итоге позвонил какой-то молодой человек и сообщил, что нашел этого кота. Вот так угодники Божьи помогли отыскать питомца.

Икона святых мучеников Флора и Лавра

Другой случай повествует тоже о коте по кличке Рыжий. Его хозяин сейчас монашествует в мужской обители.

 При жизни в миру мужчина часто отмечал, что кот отличается каким-то особым «благочестием» — никому не причиняет боли, спокоен, миролюбив.

Когда умерла мать автора, Рыжий тяжело переживал утрату хозяйки. Начал худеть, отказывался от еды и очень тосковал.

Помолившись за домашнего питомца перед иконой святых Флора и Лавра, мужчина попросил помочь Божьему созданию, если на то есть воля Господа. И кот на самом деле стал поправляться. Дожил он до почтенного возраста и умер на руках у своего любимого хозяина.

Служение святых мучеников Флора и Лавра русской земле

Русский народ всегда с размахом отмечал конский праздник. К этому времени старались закончить работы в полях и дать лошадям отдохнуть. На северных территориях, в Вологодской, Новгородской и Костромской губерниях не редкостью были церкви и часовни в честь святых мучеников. Их часто возводили на лесных лужайках, удаленно от сел.

Круглый год они оставались пустыми, но в конце августа весь крестьянский народ стекался туда с лошадьми. В Москве даже устраивались выставки орловских рысаков. К празднику пекли специальное печенье с рисунком конского копыта, которое после молебна жертвовали батюшке и раздавали скоту.

Сегодня день памяти святых Флора и Лавра не вызывает такого ажиотажа, однако, верующие по-прежнему обращаются к ним с просьбой о помощи, когда дело касается здоровья и благополучия их любимых животных.

Житие мучеников Флора и Лавра Иллирийских

Источник: http://molitva-info.ru/svyatye/svyatye-mucheniki-flor-i-lavr.html

Святых мученик Флора и Лавра

Молитва муч флора и лавру

Преудо́бренную и богому́друю дво́ицу пресве́тлую восхва́лим, ве́рнии, по достоя́нию, Фло́ра преблаже́ннаго и Ла́вра всечестна́го, и́же усе́рдно Тро́ицу несозда́нную я́сно пропове́дасте все́м, те́мже пострада́вше до кро́ве, и венцы́ пресве́тлыми увязо́стеся, моли́теся Христу́ Бо́гу, да спасе́т ду́ши на́ша.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Светоза́рными блиста́нии Ду́ха просвеща́еми, мра́чныя о́блаки души́ моея́ разори́те, я́ко да воспою́, ра́дуяся, светоно́сную, святи́и, и честну́ю ва́шу па́мять, му́ченицы Христо́вы предо́блии.

На ка́мени непоро́чныя ве́ры созда́вше доброде́тельми боже́ственными са́ми себе́, блаже́ннии, предо́бр показа́стеся и красе́н хра́м, в него́же Оте́ц всели́ся, и Сы́н, и Ду́х Святы́й.

Из ко́рене посека́юще пре́лести те́рние, великоимени́тии, посека́тельным сло́вом Боже́ственныя ве́ры сердца́ обнови́ша, олядене́вшая ле́стию, и плодоно́сна показа́ша, ве́ру процвета́юща непоро́чную.

Богоро́дичен: От Деви́ческия утро́бы прозябла́ еси́ Ко́реня ненапое́ннаго, Сади́теля все́м, Челове́ка бы́вша и стра́сти претерпе́вша, Его́же жела́юще, боже́ственнии ве́рно пострада́ша му́ченицы, Пречи́стая Де́во Всепе́тая.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Зако́н Боже́ственный исполня́юще, прехва́льнии му́ченицы, ни́щим бога́тно хле́б пода́сте и ко благоче́стию наста́висте боже́ственному, спасе́ния хода́таи си́м бы́вше.

Дво́ица светоно́сных страда́лец, возсия́вши чуде́сными заря́ми, тму́ отгна́ пре́лести многобо́жныя, и прельще́нныя к сия́нию Боже́ственныя ве́ры вся́ наста́висте.

Младе́нствующий наро́д, благочести́вии му́ченицы, Боже́ственными уче́нии к стези́ Боже́ственнаго ра́зума наста́висте и тре́бища де́монская моли́твою, блаже́ннии, низложи́сте.

Богоро́дичен: Неискусобра́чная Де́во, Ея́же ра́ди на́м возсия́ Сло́во, е́же вы́ше вся́каго нача́ла разумева́емо, спаса́й ста́до Твое́ и вся́к гра́д и страну́ от вся́каго обстоя́ния, Богора́дованная.

Седа́лен, гла́с 8. Подо́бен: Прему́дрости

Зо́дчии показа́стеся духо́внии, назда́сте ве́рою благочести́вых ду́ши, Боже́ственною благода́тию на ка́мени ве́ры, и, себе́ са́ми соверши́вше хра́м свяще́н честны́я Тро́ицы, тве́рдо пострада́сте.

Те́м и исцеле́ния источа́ете ве́рою к ва́м притека́ющим, и стра́сти отгоня́ете, страстоно́сцы самобра́тнии. Моли́те Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра Отча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Юношски со враго́м спле́тшеся, до́блии, сего́ низложи́сте кре́стным ору́жием тве́рдо и сокруше́нныя грехо́м сотвори́ша хра́мы Го́сподеви жи́вы, благоче́стно пою́щия: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

От Христа́ — ка́мене усе́ченаго, я́коже пи́шет, от горы́ — Де́вы Богоотрокови́цы укре́пльшеся, всесла́внии святи́и, и́долом сокруше́ние соде́ласте, и взя́ти бы́сте к горе́ явле́нней муче́ния, и Ангелом я́ве уподо́бистеся.

Еди́ну зарю́ трисо́лнечнаго Божества́ безбо́жным ра́дующеся возвести́ дво́ица честна́я му́ченик, Фло́р же и Ла́вр, и муче́ния ча́шу испи́ша усе́рдно, Христу́ пою́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Человеколю́бче.

Зако́ну Бо́жию покло́ньшеся, преклони́ша беззако́нныя сего́ еди́наго чести́ отверзе́нием оче́с, разу́мная и́х зре́ния просве́щше, му́ченицы боже́ственнии, свети́льника два́, и́же концы́ вся́ просвети́вше.

Богоро́дичен: Яко Чи́стую от родо́в избра́, Богоро́дице, Тя́ Присноде́ву Зижди́тель все́х и Бо́г, и Твою́ утро́бу пала́ту соде́ла нескве́рну еди́ный Ца́рь веко́в, и из Тебе́ челове́ком яви́ся.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Разделе́ния не подъя́т боже́ственная дво́ица му́ченик самобра́тная: Неразде́льней бо Святе́й Тро́ице ве́ровавше еди́ною наде́ждою, разделе́нием пре́лести безме́стныя содержи́мыя совокупи́ благода́тию.

Истины ве́рвию, оско́рдом же боже́ственнаго ра́зума окамене́нныя мы́сли благоче́стно, страда́льцы, истеса́вше, хра́мы Тро́ице пресла́вны Боже́ственною ве́рою соде́ласте, си́лою Ду́ха.

Кореносека́тели зло́бы вся́кия яви́стеся, му́ченицы сла́внии, сади́тели же вся́каго благоче́стия и словесы́ и вещьми́: изра́стший цве́т Иессе́ев от ко́рене Боже́ственнаго в непроходи́мых сердца́х насади́сте.

Богоро́дичен: Пре́жде все́х ве́к, Де́во, сокрове́нное вели́кое та́инство, е́же не уве́дено бы́сть родо́м пе́рвым, Всенепоро́чная, Тобо́ю яви́ся Сло́во Отчее Преве́чное, вопло́щся и бы́в Челове́к.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Терпе́нием неукло́нным беззако́нныя побежда́юще, по зако́ну, страда́льцы, Христу́ достохва́льный коне́ц принесо́сте, не покры́вшеся нече́стия су́етством.

Ору́жия си́льнаго явля́еми Ду́ха, победи́сте враги́ безпло́тныя, блаже́ннии, и стра́сть блаже́нную в ре́бра Прободе́ннаго благоче́стно вообрази́сте.

Якоже два́ предобра́ сосца́, сла́внии, яви́стеся Це́ркви Христо́ве, не млеко́ пролива́юще, но да́р незави́стен и спаси́телен исцеле́ний источа́юще.

Богоро́дичен: Неду́говавшую ду́шу мою́ грехо́м исцели́, Яже Врача́ ду́ш и теле́с ро́ждшая, Пречи́стая, Его́же боже́ственнии му́ченицы испове́дающе, вра́чеве страсте́й яви́стеся.

Конда́к святы́х, гла́с 8. Подо́бен: Яко нача́тки

Яко благоче́стия му́ченики и страда́льцы Христо́вы богому́дрены, вселе́нная пресла́вно почита́ет Фло́ра и Ла́вра дне́сь, я́ко да улучи́м благода́ть и ми́лость моли́твами и́х и изба́вимся бе́д и напа́стей, гне́ва же и ско́рби в де́нь су́дный.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.

Древяны́я у́бо и ка́менныя бо́ги безбо́жных разори́ша, столпы́ богоразу́мныя, Фло́р и Ла́вр великоимени́тии, пою́щим себе́ возста́виша: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Су́ще испо́лнени огня́ Боже́ственнаго, му́ченицы, Ду́ха, в пе́щь воврещи́ преподо́бныя му́жи непра́ведно хотя́щия, ту́чами боже́ственных моли́тв ва́ших соблюдо́сте неврежде́ны, сла́внии.

Боля́щим исцеле́ние, оби́димым избавле́ние, бе́дствующим все́м спасе́ние при́сно подаю́т Фло́р и Ла́вр, вопию́ще, му́ченицы: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Яко ши́пок удо́лия, Тя́ в житии́, Отрокови́це, Христо́с избра́ и, в Тя́ всели́вся, пло́тию про́йде, благово́нствуя на́с богоразу́мия дохнове́нии, Всенепоро́чная, Богоро́дицу при́сно испове́дающих Тя́.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Глаго́лом живы́м пита́юще ду́ши, всеприснопа́мятнии, гла́дом та́ющим — спаси́тельное бра́шно, убо́гим — промышле́ние и си́рым яви́стеся, все́м дово́льствующе, и Христу́ пою́ще: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Освяще́нно иму́ще житие́ и кончи́ну, вре́мя до́лго, му́дрии, скрыва́еми, от земли́ изда́стеся, па́че зари́ со́лнечныя на́м возсия́вше лучи́ пресла́вных чуде́с, ве́рою пою́щим: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Два́ свети́льника яви́стеся мы́сленней тве́рди, Це́рковь свяще́нно украша́юще, и всю́ просвеща́ете све́тло тва́рь, при́сно чудотворе́нии страстоте́рпцы, вопию́ще: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Святе́йши еси́ Ангел, ро́ждши, Де́во Пресвята́я, святы́х Свята́го, за милосе́рдие бы́вша несме́сно Челове́ка, я́коже есмы́, спасти́ вопию́щия Ему́ непреста́нно: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, Ангелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Се́ у́бо, — вопия́ше дре́вле Дави́д, — что́ добро́, и красно́, и спаси́тельно? Но е́же я́ве боже́ственным бра́тиям вку́пе жи́ти в ду́се, подви́гшимся я́сно и побе́ду взе́мшим на диа́вола, и́хже по достоя́нию ублажа́ем.

Красны́ яви́стеся о́чи честны́я Це́ркве благода́тию, и о́чи, дре́вле ослепле́ныя тмо́ю лю́тою, и пре́жде сме́рти, святи́и, и по кончи́не свяще́нней отверзо́сте в сла́ву все́х Благоде́телю, Ла́вре и Фло́ре достохва́льнии.

Зна́меньми явле́нными и стра́шными Христо́с гро́б ва́ш, святи́и, и ра́ку, дре́вле я́коже прорече́, явля́ет, иде́же терпели́вая телеса́ лежа́ху свяще́нно, лучи́ исцеле́ний испуща́юще бога́тно и благово́ние достохва́льное.

Боже́ственная и светоно́сная вои́стинну дво́ица, Ла́вре и Фло́ре, добропобе́днии му́ченицы, на небесе́х всегда́ Тро́ице Вседе́тельней предстоя́ще, избавле́ние грехо́в лю́тых испроси́те, ве́рою ва́шу боже́ственную па́мять на земли́ торжеству́ющим.

Богоро́дичен: Стра́шно Твое́ рождество́, Ма́ти Чи́стая, небе́сныя бо Его́же трепе́щут чи́ни, Сло́ва Бо́жия, Челове́ка бы́вша на земли́, па́че естества́ родила́ еси́, пребы́вши Де́вою, я́коже пре́жде. Те́мже Тя́, Богоро́дицу, и язы́ком и се́рдцем испове́дающе, велича́ем.

Молитва

Прехвальнии мученицы Флоре и Лавре, вас не земля потаила есть, но небо прият вы, во еже быти вам молитвенники и предстатели о чтущих с любовию честную память вашу.

Молитеся же за ны, трудолюбцы незлобивии, да подвигнет Господь и нас, в трудех и утеснении сущих, к деланию заповедей Его, да не токмо о пищи и питии, но и о еже како угодити Господеви попечемся; споболите печалем и воздыханием нашим, и да не озлобятся до конца души наша, но да возгорятся любовию друг ко другу, да пребудем в мире и единомыслии, якоже и вы, самобратнии блаженнии. Наипаче же утвердите ны в вере святей и правей, юже имуще в сердцам наших, не устрашимся в поношении и унижении и всяких обстояниих, имиже одержими есмы, но, яко испытание силы веры нашея с благодарением сие приимше, доброе исповедание соблюдем, в немже и прейдем от юдоли сей в вечное Царствие Господа нашего, Емуже слава и держава во веки веков. Аминь.

Источник: https://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_avgust/kan_31avg_flora_i_lavra.html

Мученики Флор и Лавр Иллирийские

Молитва муч флора и лавру

Избранную двоицу пресветлую, Христу спострадавшую даже до крове, Флора преблаженнаго и Лавра всечестнаго, в песнех, вернии, почтим духовных и, яко молитвами сих от бед избавляеми, благодарственно вопием, зовуще: Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Икос 1

Ангельстии чини яко сликовники прияша вы, блаженнии мученицы, егда по страдании своем Престолу Господню предстасте, во еже со всеми, кровию Агнца Божия запечатленными, взывати “Осанна!” Седящему на Престоле.

Мы же, бреннии, на земли, о таковой славе вашей дивящеся, восхваляем вы сице: Радуйтеся, Христу последовавшии верою; радуйтеся, крест Его, яко ярем, вземшии. Радуйтеся, кровию Агнца Божия искупленнии; радуйтеся, и своея крове Христа ради не пощадевшии. Радуйтеся, смертию красною Христови спогребшиися; радуйтеся, жизни источник обретшии.

Радуйтеся, путь узкий, прискорбный прошедшии; радуйтеся, яко отверзошася вам райския двери. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 2

Видяще, яко многа мзда на небесех дана святым страстотерпцем, потщимся, вернии, тех житие земное прилежно разсмотревше, от сего научитися, колико может вера, деяньми споспешествуема, како воздвизает от земных к небесным и како научает взывати Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Божественный озари вы, Флоре и Лавре, егда благочестия хранители Прокл и Максим не токмо каменосечней хитрости вы научиша, но и на камени веры Христовой добре утвердиша, на немже несокрушими даже до конца пребысте, трудолюбно Господеви работающе, сего ради ублажаем вы, зовуще: Радуйтеся, в трудех от юности воспитаннии; радуйтеся, Христу себе поработившии. Радуйтеся, леность далече отгнавшии; радуйтеся, данный вам талант много усугубившии. Радуйтеся, рабства плоти избегшии; радуйтеся, духом Господеви работавшии. Радуйтеся, трудолюбцев удобрение; радуйтеся, ленивых укорение. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 3

Сила Вышняго подвиже правителя страны некия призвати делателей святых ко устроению храма идольскаго, капищу бо сему сооружаему бывшу, иный храм нерукотворенный созидашеся; людие страны тоя, Флора и Лавра проповедию наученнии, Истиннаго Бога познаша и Тому Единому пети навыкоша: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще твердую веру в сердцах своих, небоязненно отыдоша богоноснии братия во ину страну на делание чуждое, и, по мале времени, в труд апостолов обратися делание их; людие, во тме и сени смертней седящии, светом Евангелия озаришася, еже каменосечцы богомудрии с собою принесоша, сего ради воспоем сих, зовуще: Радуйтеся, языков просветители; радуйтеся, апостолов подражатели. Радуйтеся, Евангелия Христова провозвестницы; радуйтеся, на ниве неоранней Господни работницы. Радуйтеся, в людех тяжцех Господа восхвалившии; радуйтеся, во языцех славу Его возвестившии. Радуйтеся, Церкве прекрасное прозябение; радуйтеся, небесных садов леторасленное украшение. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 4

Бурю злобы неистовыя воздвиже на вы Мемертин, идольский жрец, егда сыну его, на делание ваше неопасно взиравшу, око каменцем, внезапу отторгшимся, избодеся, и хулы многи отрыгаху на вы, делателие незлобивии, уста еще не ведевшаго пети: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше хуления многа и пристрашия свирепа Мемертина озлобленнаго, без страха прияша сия кротце Флор же и Лавр и, сострадания исполнени бывше, велие дерзновение веры проявиша, егда отрока уранена цела и здрава отцу предпоставити обещаша; мы же, таковей вере, кротости и упованию святых дивящеся, воспоем им тако: Радуйтеся, равноангельныя кротости воплощение; радуйтеся, велия веры исправление. Радуйтеся, злословящаго вы благословившии; радуйтеся, кленящему вас благотворившии. Радуйтеся, на Бога, Помощника и Защитника, уповавшии; радуйтеся, прибежище и утверждение в Бозе полагавшии. Радуйтеся, в незлобии пред Господем ходившии; радуйтеся, во уповании на Него николиже изнемогшии. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 5

Боготечныя звезды явистеся, святии, юноше тому, емуже уломком камене око плотское избодено бысть; вас бо держайся, не токмо от раны исцеле, но и очесы духовными прозре, проповеданием вашим научен, Истиннаго Бога позна и Тому в радости возопи: Аллилуиа.

Икос 5

Видя чудо велие, в сыне явленное, и отец его Мемертин ему споследова, идольскую прелесть отверг, Бога Истинна, яко же и сын, позна и по исповедании добрем двоице преславных мученик спострада, юже и мы ныне воспеваем, зовуще: Радуйтеся, чудотворцы предивнии; радуйтеся, врачеве духовнии.

Радуйтеся, идольскую прелесть чудесы ниспровергшии; радуйтеся, неразумных души светом веры озарившии. Радуйтеся, идольскаго жреца от идолобесия отвратившии и Христу сочетавшии; радуйтеся, и сына его из вражеских сетей извлекшии. Радуйтеся, демонов огорчение; радуйтеся, Ангелов радование.

Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 6

Проповедницы любве истинныя явишася святии мученицы, егда при делании своем цену, за труд вземлемую, нищим раздаваху и, алчущих довольно питающе, сами в посте и лишении не сетующе пребываху, бодрственне воспевающе Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия свет неизреченныя славы небесныя и озари храм, руками Флора и Лавра созданный, и не яко идолов вместилище, но во славу Имени Иисуса Христа освященный, людие же, свет той видевше, вся кумиры идольския, для храма того уготованныя, сокрушше, храмоздателем взываху сице: Радуйтеся, светом богоразумия нас озарившии; радуйтеся, мрак идолослужения разсеявшии. Радуйтеся, от обдержащия прелести ны свободившии; радуйтеся, путь жизни истинныя нам показавшии. Радуйтеся, яко благоухания честнаго Церковь исполнисте; радуйтеся, яко злосмрадие вражие далече отгнасте. Радуйтеся, бесов дерзновенное поражение; радуйтеся, Богу красное присвоение. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 7

Хотящим братиям святым по скончании делания, на неже звани быша, мирно во своя отыти, возбрани им работодавец жестокий; связав бо их и бив, яко злодеи к правителю Ликиону отведе, зане Христа яко Бога исповедаху и люди научиша взывати Ему: Аллилуиа.

Икос 7

Новая и лютая мучения уготова вам, страстотерпцы святии, правитель, егда возвратистеся связаннии и раны за Христа приимшии во страну свою, твердости же веры вашея отнюд не поколеба, мы же, терпение ваше ублажающе, взываем к вам сице: Радуйтеся, Христови спотерпевшии; радуйтеся, с Ним и воцарившиися.

Радуйтеся, в терпении души ваша стяжавшии; радуйтеся, обетование, еже на небесех, приимшии. Радуйтеся, на Начальника веры и Совершителя, Господа Иисуса взиравшии; радуйтеся, на предлежавший вам подвиг добре востекшии. Радуйтеся, малодушных ободрение; радуйтеся, страждущих утешение.

Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 8

Странную и ужасную смерть изобрете людское жестокосердие кротчайшим братиям Флору и Лавру: в кладенец бо безводный ввержени и землею в нем посыпани быша; тако мняху нечестивии заглушити святых глас, к Богу вопиющих: Аллилуиа.

Икос 8

Весь мир не бе достоин вас, мученицы святии: вы бо, на земли себе места не обретше, в небесная преселившеся и яко истиннии граждане тамо отечествие снискавше, непрестанными благохвалениями Царю своему и Господу служите, восхвалим убо и мы сих богохвалящих похвалении сицевыми: Радуйтеся, о земных небрегшии; радуйтеся, на небесная ум свой вперившии.

Радуйтеся, нощь жития земнаго добре прешедшии; радуйтеся, дне невечерняго — Царства Христова достигшии. Радуйтеся, яко злато, в горниле мучений искушеннии; радуйтеся, яко всеплодие жертвенное Богом приятии. Радуйтеся, пред лицем человеческим муки приявшии; радуйтеся, яко упование ваше безсмертия исполнено.

Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 9

“Всяк, иже исповесть Мя пред человеки, исповем его и Аз пред Отцем Моим”, — рече Господь; по Господню сему словеси и вы, страстотерпцы Флоре и Лавре, яко доблии Христови исповедницы, пред Отцем Небесным прославлени есте и со всеми святыми выну зовете Святей Троице: Аллилуиа.

Икос 9

Витийство мира сего не может изрещи величие подвига страстотерпцев святых, яко же и премудрость века сего слова крестнаго вместити никакоже может; мы же, смиреннии, буйством проповеди о Распятом спасаеми, Флора и Лавра, яко себе самех отвергшихся и души своя Христа ради отщетивших, несумненно прославляем, зовуще к ним тако: Радуйтеся, Христа пред человеки исповедавшии; радуйтеся, яко и Сам Господь исповесть вы пред Ангелы Божии. Радуйтеся, страсти Господа Иисуса Христа не устыдевшиися; радуйтеся, ради благовестия Христова пострадавшии. Радуйтеся, яко подвиг крепок подаде вам Господь; радуйтеся, яко и разум свят дадеся вам от Вышняго. Радуйтеся, яко искры по стеблию на небо востекшии; радуйтеся, во время посещения вашего добре возсиявшии. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 10

Спасению нашему ходатаи молим вас быти, святии мученицы, добре страдавшии и венчавшиеся, и того ради благодать приимшии; о нас молитеся, да, избавльшеся от суетныя работы вражия, благодарственно вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стен каменных здатели иногда бывше, веры же твердостию, многоразличных мук и лютыя смерти за Христа претерпением велие дерзновение у Него снискавше, молятся ныне о чтущих память их верно, и в бедах многоразличных и напастех осеняют надежно поющих им сице: Радуйтеся, Церкве Христовы столпи непоколебимии; радуйтеся, веры христианския ограждение твердое. Радуйтеся, в вере колеблемым утверждение крепкое; радуйтеся, в мори напастей гибнущим пристанище надежное. Радуйтеся, фиали златии, фимиама молитв исполненнии; радуйтеся, смрадные страсти далече от нас прогоняющии. Радуйтеся, теплии к Богу молитвенницы; радуйтеся, преистиннии ходатаи. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 11

Пение неумолчно и лики светлы исполниша Царский град, егда по обретении принесени и честно положени в нем быша многоцелебнии мощи ваша, святии мученицы Флоре и Лавре, от них же мнози цельбу чудну приимше, благодарно пояху Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светом невещественным облистаеми, в селениях святых водворяеми и радости неизреченныя исполняеми, ликуете ныне со Ангелы светло, мученицы Господни, осветите и нас, мраком суетствий покрываемых, злобою мира сего озлобляемых и едину токмо отраду имущих, еже к вам прибегати и сице вы воспевати: Радуйтеся, мглу прелести разгнавшии; радуйтеся, безбожия нощь осветившии.

Радуйтеся, ненавидением неправедным возненавиденнии на земли; радуйтеся, в радость Господа вшедшии на небеси. Радуйтеся, скорбьми многими живот вечный наследствовавшии; радуйтеся, в скорбех и теснотах сущим утешение от Духа Свята просящии. Радуйтеся, звезды, блистания терпения испущающия; радуйтеся, светила, верных души просвещающия.

Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 12

Благодать велика дана есть от Вышняго вам, доблии страдальцы, яко пришедшим от скорби великия и окропившим в крови Агнчей ризы своя; сего ради со всеми святыми Престолу Божию предстоите, выну зовуще: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще вы во храме вашем, хвалим вас, Флоре и Лавре, яко благочестия мученики, в трудех от юности пребывшия, веру в Троицу Нераздельную соблюдшия и ко Христу победно отшедшия, Ему же ныне предстояще, не забудите зовущих к вам сице: Радуйтеся, Царя Небеснаго воини изряднии; радуйтеся, венцы победными добре венчаннии.

Радуйтеся, камение многоценное в сокровищах Владыки Небеснаго; радуйтеся, богатство неиждиваемое Церкве, на земли воинствующия. Радуйтеся, зодчии, храм Духа Божественнаго в себе самех явившии; радуйтеся, здатели, на недвижимем камени веры души многих утвердившии. Радуйтеся, блистанием небесным ныне осияваемии; радуйтеся, сумрак мыслей тяжких от нас прогоняющии.

Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 13

О, преславная мученик двоице Флоре и Лавре, самобратное единение, Троице Святей честное похваление! Нынешнее приимши наше пение, молите Господа за ны, да избавит нас от всяких бед и скорбей, даровав же нам до конца пребывание во Святей Церкви Своей, да сподобит по кончине и последнем Суде с вами и со всеми святыми воспевати Богу: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва святым мученикам Флору и Лавру

Прехвальнии мученицы Флоре и Лавре, вас не земля потаила есть, но небо прият вы, во еже быти вам молитвенники и предстатели о чтущих с любовию честную память вашу.

Молитеся же за ны, трудолюбцы незлобивии, да подвигнет Господь и нас, в трудех и утеснении сущих, к деланию заповедей Его, да не токмо о пищи и питии, но и о еже како угодити Господеви попечемся; споболите печалем и воздыханием нашим, и да не озлобятся до конца души наша, но да возгорятся любовию друг ко другу, да пребудем в мире и единомыслии, якоже и вы, самобратнии блаженнии. Наипаче же утвердите ны в вере святей и правей, юже имуще в сердцах наших, не устрашимся в поношении и унижении и всяких обстояниих, имиже одержими есмы, но, яко испытание силы веры нашея с благодарением сие приимше, доброе исповедание соблюдем, в немже и прейдем от юдоли сей в вечное Царствие Господа нашего, Емуже слава и держава во веки веков. Аминь.

Источник: https://azbyka.ru/days/saint/4820/5031/group

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.