Молитва епифанию кипрскому

Святителя Епифания, епископа Кипрскаго

Молитва епифанию кипрскому

Бо́же оте́ц на́ших, творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости, не отста́ви ми́лость Твою́ от на́с, но моли́твами и́х в ми́ре упра́ви живо́т на́ш.

Пе́снь 1

Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.

Во уго́днем ве́рою пожи́в зако́не писа́ний, Влады́чний подъя́л еси́ яре́м, украси́вся же, пребога́те, свети́льник показа́лся еси́, земны́я просвеща́я концы́.

Жела́нием Боже́ственнаго зако́на объя́т бы́в и непра́веднаго разсуди́в пра́ведное, о́тче Епифа́ние, обра́зно прия́л еси́ спаси́тельную ве́ру Тро́ическую, я́коже от Боже́ственнаго проразуме́ния.

Цели́тель пло́ти же и души́, богови́ден бы́сть тебе́ челове́к, подъяре́мником твои́м стра́стное уби́л е́сть стремле́ние, и исцели́ души́ неве́рное мудрова́ние.

Богородичен: Ве́сь о́браз мо́й прие́м, и́же во о́бразе Бо́жии пе́рвее зри́мый, ве́сь обнови́л е́сть, во Твою́ утро́бу боголе́пно все́лься, Чи́стая. Те́мже Богоро́дицу ве́рою Тя́ вси́ сла́вим.

Пе́снь 3

Ирмос: Еди́не Ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не́ вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Черну́ оде́жду ви́дев пода́вшаго, проси́вшу ми́лости, теле́сныма очи́ма, све́тлою же ри́зою оде́яна разу́мно узре́в, Боже́ственною благода́тию просвети́лся еси́ к ве́ре непоро́чней.

Слы́шав глаго́лы благочести́выя, ве́щи возгнуша́лся еси́ у́бо, и житие́ возжела́в невеще́ственно, я́ко и кро́ви соприча́стну твое́й и ра́зума прича́стну прии́м сестру́, яви́стася супру́га блаже́нная.

Ме́ртвых помышле́ний отврати́вся, преблаже́нне Епифа́ние, возжела́л еси́ живо́му служи́ти Бо́гу и к Боже́ственному хра́му ве́рно прите́кл еси́, прие́м о́браз све́тлый, пребога́те, ме́ртвых твои́х явля́я отпаде́ние.

Богородичен: Святы́х Свята́го Христа́ свя́то породила́ еси́, Святы́ни свято́е селе́ние, во святы́х почива́ющаго, Ему́же вопие́м: Свята́ Це́ркви одушевле́нная пречи́стыя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Седа́лен, гла́с 8.

Но́г твои́х обу́щи, я́коже Моисе́й, во святе́м ме́сте отложи́в, Боже́ственным та́йнам научи́лся еси́ духо́вным и, воздержа́ния боле́зньми умертви́в те́ло твое́, пресла́вных чуде́с тва́рь испо́лнил еси́.

Те́мже и Богодохнове́ннаго Писа́ния неизрече́нная все́м благоразсуди́л еси́, богоно́се о́тче на́ш, святи́телю Епифа́ние, моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Пе́снь 4

Ирмос: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Моли́твенник, я́коже ра́б, присту́пль ко креще́нию, сыноположи́лся еси́ и́м и насле́дник и́стинен Бо́жий, Епифа́ние, и Христу́ снасле́дник бы́л еси́, боголе́пно Тому́ пожи́в.

Зри́т твое́ многоукра́шено лице́ и неизрече́нною Па́стырь сла́вою и венце́м благоле́пным сла́вную главу́ твою́ па́че естества́ венча́ну, сла́вне, чи́стаго твоего́ се́рдца о́бразы.

Бы́л еси́ прия́телище Боже́ственныя благода́ти, преподо́бне, и расточи́л еси́ му́дре бога́тство вре́менное Христу́, и, име́нием небе́сным обога́щся, некра́домое сокры́л еси́, я́коже разу́мный судия́, Епифа́ние.

Юных отве́ргл еси́ в ю́ности мудрова́ние, укре́пль же ся ста́рческими от му́дрых и разу́мных, стра́хом, блаже́нне, боже́ственным, поуче́нием слове́с духо́вных рачи́тель прему́дрости бы́л еси́.

Богородичен: Святы́х Свята́я Богоро́дице Всепе́тая, ча́яние язы́ков и спасе́ние ве́рных, из Тебе́ возсия́ Изба́витель, и Жизнода́вец, и Госпо́дь, Его́же моли́ спасти́ся рабо́м Твои́м.

Пе́снь 5

Ирмос: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, и освети́вый кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ богоразу́мия правосла́вно пою́щих Тя́.

Преподо́бно твое́ чре́во хле́бом и водо́ю утесни́л еси́, я́ко ва́риво име́в со́ль, и стра́сти удержа́л еси́ пло́ти, во пло́ти житию́ безпло́тных подо́бяся.

Уще́дрил еси́ та́ющих в жа́жди зно́я и зно́й премени́л еси́, боголе́пно зна́мения начина́я, я́ко служи́тель изря́ден, твоему́ подо́бяся Влады́це, вино́ в во́ду преложи́л еси́, блаже́нне.

Избе́гл еси́ тщи́я челове́к сла́вы и в пусты́ню, я́коже тво́й Влады́ка, всели́лся еси́, искуше́нии, му́дре, Влады́чними к боре́нию неви́димых неможе́ние твое́ укрепля́я.

Богородичен: Сло́во Боже́ственное сло́вом во утро́бе вмести́ла еси́ па́че сло́ва, Богоро́дице, Того́ у́бо моли́ от безслове́сных дея́ний и сласте́й смертоно́сных свободи́ти рабы́ Твоя́.

Пе́снь 6

Ирмос: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш, Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Бесо́встии тя́ подо́бницы окружи́вше, ага́рянстии вну́чата, Влады́це же подо́бяся твоему́, супроти́вящагося возблагоде́тельствовал еси́ и све́тло показа́л еси́, о́тче, друго́е о́ко.

Соде́тель тво́й, в тебе́ почи́вый, Ду́ха тя́ орга́н и бо́га, я́коже Моисе́я, фарао́ну показа́, ара́вским жили́щем: вои́стинну бо яви́лся еси́, о́бразу Сего́ подо́бяся.

Сотрясе́ ассири́йскаго царя́, ду́х гоня́щаго, бы́сть же ве́стник твое́й, о́тче, доброде́тели и Боже́ственныя благода́ти, и́бо того́ ве́сть сла́вити Бо́г сла́вящия.

Богородичен: Веселя́тся о Тебе́, Де́во Пречи́стая, ро́да на́шего пра́отцы, Еде́м восприе́мше Тобо́ю, его́же преступле́нием погуби́ша: Ты́ бо Чиста́ и пре́жде рождества́, и по рождестве́ еси́.

Конда́к, гла́с 4

Священнонача́льник чу́дную дво́ицу восхва́лим, ве́рнии, по до́лгу, с Ге́рманом боже́ственнаго Епифа́ния: си́и бо попали́ша безбо́жных язы́ки, догма́ты прему́дрейшия возло́жше все́м, правосла́вно пою́щим при́сно благоче́стия вели́кое та́инство.

Икос:

Яко свяще́нных добро́ту и сла́ву правосла́вных, дво́ицу святу́ю почти́м досто́йно: си́и бо яви́шася на́м столпи́ утвержде́ния на враги́ неви́димыя и ви́димыя всегда́, ве́ры же столпи́ непрекло́ннии и Це́ркве украше́ние красно́. Его́же нося́щи, пра́во исправля́ет, у́мно вопию́щи: возвесели́ся во мне́ ду́х мо́й вои́стинну, оде́жду мою́, я́коже пре́жде, восприе́мши, ю́же еретицы́ растерза́ша, не пою́ще благоче́стия вели́кое та́инство.

Пе́снь 7

Ирмос: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

От Боже́ственныя десни́цы прие́м чуде́с да́р, прося́щим у тебе́ ту́не, о́тче, исцеле́ния все́м разда́л еси́, я́коже Влады́ка тебе́ повеле́, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Па́дает, на ногу́ твое́ю валя́яся, ассири́йский ца́рь, стыде́тися бо доброде́тели ве́сть и сопоста́т. Вся́каго же покаря́ет Еди́ный, во святы́х почива́я, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Сло́во молчи́т, исправле́ния твоя́ и чуде́с мно́жество ника́коже возмо́же сказа́ти, всеблаже́нне: песка́ бо премину́ет, е́же Христо́с тебе́ дарова́, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Тро́ичен: Трисве́тлая Еди́нице, неоску́дный безме́рныя бе́здны Све́те, назира́еши Твоя́ певцы́: превозноси́мый Безнача́льный Отче, и Сы́не Собезнача́льный, и Ду́ше Соприсносу́щный, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Богородичен: Ты́, Исто́чник жи́зни ро́ждши, умерщвле́нна мя́ лю́те бесо́вскими наведе́нии, Чи́стая Всенепоро́чная, оживи́ моли́твами Твои́ми, Твоему́ Сы́ну воспева́юща: хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Пе́снь 8

Ирмос: В пещи́ о́троцы Изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ты́ сло́вом обличи́л еси́ му́дре ересе́й пре́лесть и сия́нием благоче́стия отгна́л еси́ ту́ю, вопия́, Епифа́ние: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

На престо́л возне́сся высо́к, над страстьми́ бо ца́рствовал еси́, пло́ть же удержа́в, ты́ упа́сл еси́ Христо́во ста́до, зовы́й: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Да лику́ет вся́ко мы́сленное и слове́сное существо́ в па́мять святи́теля и уго́дника Христо́ва, ве́рно зову́щее: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоуго́дно ты́ богосло́вив, я́ко основа́ние уче́ний все́м богосло́вие оста́вил еси́ твое́, и́мже, о́тче, пое́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богородичен: Ра́дуйся, престо́ле сла́вный Бо́жий, ра́дуйся, ве́рных стено́, Еюже све́т су́щим во тме́ возсия́, Христо́с. И, Тя́ блажа́ще, вопие́м: вся́ дела́, Де́ву благослови́те и славосло́вите пречи́стое Ея́ Рождество́.

Пе́снь 9

Ирмос: Образ чи́стаго рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная; и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Преде́л де́тели житие́ твое́ и виде́ния Боже́ственнаго, о́тче, словеса́ твоя́ богому́дрым вои́стинну лю́дем оста́вися, Епифа́ние блаже́нне сла́вне. Те́мже тя́ по достоя́нию, восхваля́юще, велича́ем.

Неве́сте Христо́ве предста́, Це́ркви, сла́вне Епифа́ние, и ути́ши я́же на ню́ воздви́женую, моли́твами твои́ми, свире́пую бу́рю, я́ко име́я дерзнове́ние ко Влады́це и Человеколю́бцу.

Тро́ичен: Царю́ царе́й, Свята́я Единонача́льная Тро́ице, все́ми влады́чествующая, пою́щим Тя́ согреше́ний проще́ние и жития́ всего́ устрое́ние неотъе́млемо пода́ждь Епифа́ния моли́твами.

Богородичен: О, па́че ума́ чуде́с Твои́х! Бо́жие бо Сло́во, пло́ть бы́вшее, еди́на родила́ еси́ на́м па́че естества́, Ма́ти Де́во, вся́ческая Боже́ственною во́лею я́ве содержа́ща, Его́же о все́х умоли́.

Свети́лен

Прииди́те, ве́рнии, почти́м боже́ственное и всесвяще́нное иера́рхов совокупле́ние, в пе́ниих пе́сненных боже́ственнаго Епифа́ния и Ге́рмана, разори́вшия ересе́й омраче́ние и благоче́стия заре́ю просве́щшия всю́ тва́рь.

Источник: //xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_may/kan_25may_epifania.html

Епифаний кипрский – древо

Молитва епифанию кипрскому

Статья из энциклопедии “Древо”: drevo-info.ru

свт. Епифаний, еп. Кипрский

Епифаний I Кипрский, Саламинский (310/332 – 403), архиепископ Константский, святитель, отец и учитель Церкви

Память 12 мая в день погребения в Саламине

Родился по одним известиям, в 310, по другим — в 332 году, по национальности финикиец, получивший образование в доме богатого еврея и потому сначала принявший иудаизм. В молодости получил хорошее образование.

Он обратился к христианской вере уже после смерти своего воспитателя, после того, как увидел одного монаха, по имени Лукиан, отдавшего нищему свою одежду. Пораженный милосердием монаха, Епифаний просил наставить его в христианстве.

Он принял крещение, роздал полученное наследство бедным и удалился в Египет.

Возвратясь в Палестину, сделался учеником знаменитого аввы Илариона. В монастыре он занимался перепиской греческих книг, преуспевая в иноческой жизни.

Святой Епифаний за свои подвиги сподобился дара чудотворений, но, чтобы избежать людской славы, он удалился из обители в пустыню Спанидрион. Там его захватили разбойники и три месяца держали в плену.

Своим словом о покаянии святой привел одного из шайки разбойников к святой вере в Истинного Бога. Когда святого подвижника отпустили, с ним ушел и разбойник. Святой Епифаний привел его в свой монастырь и крестил с именем Иоанн.

С тех пор он стал верным учеником святого Епифания и тщательно записывал жизнь и чудотворения своего наставника.

Молва о праведной жизни святого Епифания распространялась далеко за пределы обители. Святой вторично удалился в пустыню вместе с Иоанном. Но и в пустыню к нему стали приходить ученики. Так возникла новая обитель. Через некоторое время святой Епифаний и Иоанн предприняли путешествие в Иерусалим для поклонения его святыням и оттуда возвратились в монастырь Спанидрион.

Жители города Ливии послали к святому Епифанию инока Поливия передать их просьбу занять епископский престол вместо умершего архипастыря.

Однако прозорливый подвижник, узнав об этом намерении, тайно удалился в Пафийскую пустыню к великому подвижнику Илариону, под руководством которого он подвизался в молодые годы. Святые два месяца провели в совместных молитвах, а затем Иларион послал святого Епифания в Саламин (Кипр).

Там епископы собрались для избрания нового архиерея вместо недавно скончавшегося. Старейшему из них, епископу Паппию Хитрскому, Господь открыл, что епископом следует избрать пришедшего в город инока Епифания.

Когда Епифания нашли, святой Паппий ввел его в церковь, где по послушанию воле участников собора Епифаний должен был дать свое согласие. Так состоялось возведение на архиепископскую кафедру Константии (Саламина) святого Епифания около 367 года, и управлял Церковью Кипрской 36 лет.

Святитель Епифаний прославился на архиерейской кафедре великой ревностью о вере, любовью и милосердием к бедным, простотой нрава. Одной из главных забот Епифания стало основание и усиление монашества в епархии. Он много претерпел от клеветы и зависти некоторых из своих клириков.

За чистоту своей жизни святитель Епифаний получил дарование видеть во время Божественной литургии наитие Святого Духа на Святые Дары. Однажды Святитель, совершая Таинство, был лишен этого видения.

Тогда он подозвал одного из клириков и тихо сказал ему: “Выйди, сын мой, ибо ты сегодня недостоин присутствовать при совершении Таинства”.

На этом событии прервались записи его ученика Иоанна, так как он заболел и скончался. Дальнейшее описание жизни святителя Епифания продолжил второй его ученик Полувий (впоследствии епископ Ринокирский).

В конце жизни святителя Епифания по проискам императрицы Евдоксии и Александрийского патриарха Феофила I вызвали в Константинополь на собор, который был созван для суда над великим святителем Иоанном Златоустом. Но святитель Епифаний, не желая быть участником беззаконного собора, покинул Константинополь.

Во время плавания на корабле святитель почувствовал приближение своей смерти, он преподал своим ученикам последнее наставление – соблюдать заповеди Божии и хранить ум от нечистых помыслов – и через двое суток скончался.

Жители города Саламина с рыданиями встретили тело своего архипастыря и 12 мая 403 года с честью погребли в новой церкви, возведенной им.

VII Вселенский Собор наименовал святителя Епифания отцом и учителем Церкви.

Воззрения св. Епифания слагались под влиянием аскетов Египта и Палестины, во время самой горячей борьбы церкви с арианством, в которой и сам Святитель принимал деятельное участие.

Св.

Епифаний много путешествовал по разным странам и подолгу жил в тех местностях, которые в первые века были главными центрами развития сект; имел непосредственные сношения с некоторыми сектами, особенно гностическими; обладая редким для того времени знанием языков, преимущественно восточных, пользовался собраниями сочинений противоеретических и еретических и притом таких, которые потом были утрачены. Но он не имел хорошего общего философского образования, не изучал систематически и самого богословия, почему в ересеологических сочинениях его мало критики, многое представлено неточно и неверно; особенно неудовлетворительны хронологические показания. Оригена, к которому наиболее знаменитые богословы III и IV вв. относились с особенным уважением, широко пользуясь его трудами и идеями, св. Епифаний считал источником всевозможных ересей.

Сочинения

Обличению ересей посвящены два его сочинения: “Анкорат” (ανκύρωτος, якорь), где раскрывается православное учение о Троице, воплощении, воскресении мертвых и будущей жизни, преимущественно против ариан, полуариан, духоборцев и аполлинаристов; и “Панарий” (πανάριον – аптека, ящик с лекарствами), в котором описываются и опровергаются 20 ересей дохристианских и 80 христианских.

Подробному изложению этих сочинений и их оценке посвящена значительная часть сочинения прот. А. М. Иванцова-Платонова: “Ереси и расколы первых веков христианства” [1].

При всех своих недостатках, оба сочинения Епифания представляют обильный материал для истории развития христианских идей и в особенности идей еретических, заключая в себе, вместе с тем, массу сведений из других областей истории.

Другие сочинения Епифания:

  1. “Книга о весах и мерах” (библейских), важная для истории метрологии; здесь же сведения о греческих переводах Библии;
  2. “Физиолог” — наблюдения над свойствами библейских животных (в этом сочинении Епифанию принадлежат лишь примечания);
  3. “О камнях” — объяснение 12 камней, бывших на нагруднике иудейского первосвященника;
  4. “О 22 пророках Ветхого Завета и трех Новых Заветов и о 12 апостолах и 70 учениках Христовых” — сочинение, ценное по устным церковно-историческим преданиям;
  5. 12 проповедей, подлинность которых оспаривается.

Издания его сочинений:

  1. Д. Петавия (греческий текст и латинский перевод, с примечаниями и с древней биографией его) — “S. Epiphanii opera” (Париж, 1622 г. и Кельн, 1682 г.).

    Это издание перепечатано —

  2. Минем, в “Patrolog. cursus compl. ser. graeca” (тт. XLI-XLIII).
  3. Dindorf'a — Лейпциг, 1860 г.

    ;

  4. Oeler'a — греческий текст сочинений ересеологических, Берлин 1859-1869 гг.

На русском языке издано:

  1. Творения. Части 1-4. М., 1880-1881. Части 5-6. М., 1882-1886. (“Творения Святых отцев в рус. пер.”. изд. при МДА. тт. 42, 44, 46, 48, 49).
  2. Слово на Вознесение Господа нашего Иисуса Христа. – “Христианское чтение”, 1829, с. 121 ссл.

  3. Слово в неделю Ваий. – Там же. 1838, I, с. 258 слл.; 1841, I, с. 345 слл.
  4. Слово на Святое Христово Воскресение. – Там же, 1838, II, с. 21 слл. Также: “Прибавления к Церковным Ведомостям”, 1900, №№ 15-16.

  5. Слово против савеллиан – “Христианское чтение”, 1840, II, с. 281 слл.
  6. Изложение кафолической веры. Из 3-й книги против ересей. – Там же, 1842, I, с. 303 слл.
  7. Слово на Великую Субботу. – Там же, 1846, II. с. 27 слл.

  8. Панарий или домашняя аптека. Пер. МДА. М., 1863, 1864, 1872.

Использованные материалы

  • Энциклопедический словарь Брокгауза и Ефрона

[1]  часть I — обозрение источников для истории древнейших сект, М., 1877

Источник: //drevo-info.ru/articles/10573

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.